Vyšší rozpočty B2B marketingu nestačí. Firmy nedosahují obchodních cílů

Navzdory vyšším investicím mnoho firem zaměřených na B2B trhy nedokáže plnit své obchodní cíle. Ukazuje to nová studie Pipeline360 zaměřená na marketingové profesionály z celého světa.

Výzkum 2025 State of B2B Pipeline Growth Report oslovil 534 odborníků na B2B marketing v USA, Velké Británii, Evropě a Asii, přičemž se zaměřil na role spojené s generováním příjmů.

Podle výsledků 42 procent B2B marketérů v Británii a Evropě uvedlo, že v roce 2025 hospodaří s vyšším marketingovým rozpočtem než v předchozím roce. Přesto jen 12 procent z nich hodnotí svou aktuální marketingovou strategii jako „vynikající“ a více než polovina (52 %) přiznává, že nedosahuje plánovaných obchodních výsledků.

Hlavními překážkami v úspěšném naplňování obchodního potenciálu jsou podle respondentů uzavírání obchodů a kvalifikace leadů (38 %) a dále péče o potenciální zákazníky v průběhu rozhodovacího procesu (34 %).

Za příležitost ke zlepšení efektivity označuje 56 procent britských a evropských marketérů personalizaci obsahu, zatímco v USA takto smýšlí 47 procent respondentů. Mnoho týmů ve Velké Británii a Evropě však teprve začíná s nasazováním potřebných technologií — 56 procent marketérů popsalo své technologické nástroje jako „omezené“ nebo „neuspořádané“.

Zpráva upozorňuje na rostoucí nesoulad mezi strukturou marketingových týmů a tím, jakým způsobem dnes zákazníci v B2B segmentu skutečně nakupují. „Způsob, jakým definujeme obchodní pipeline, se mění,“ uvedla Deb Wolfová, marketingová ředitelka společnosti Dataminr. „Dříve byl proces lineární – lead se změnil v poptávku, poté v kvalifikovaný obchodní kontakt a následně v příležitost. Víme ale, že dnes zákazníci nakupují jinak – rozhodnutí dělají v týmech. Obchody už nelze řešit s jediným kontaktem.“

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Beats for Love
úkolníček
Vojta Kotek

MAM Exkluzivně v časopise

Doğu Kir
Novinářské fórum 2025
Pod svícnem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba