Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Štěstí před pultem i za pultem

Obsáhlá studie vyčíslila, o kolik přispívají šťastní zaměstnanci ke spokojenosti zákazníků

Aktuálně zveřejněná studie Glassdoor zjistila jasnou souvislost mezi spokojeností zaměstnanců a zákazníků. Navíc kvantifikovala, o kolik lze díky spokojeným zákazníkům zvýšit obrat firmy. Glassdoor jsou webové stránky, na které zaměstnanci vkládají hodnocení firem, kde pracují.

Ekonomové Andrew Chamberlain a Daniel Zhao v letech 2008 až 2018 sledovali panel 293 velkých společností ve 13 průmyslových odvětvích a porovnávali souvislosti mezi spokojeností zaměstnanců prostřednictvím recenzí Glassdoor a spokojeností zákazníků prostřednictvím amerického zákaznického indexu spokojenosti (ACSI).

Reklama
ČEZ

Chamberlain a Zhao zjistili, že každé zlepšení o jednu hvězdičku (z pěti) v hodnocení platformy Glassdoor je spojeno s 1,3bodovým nárůstem spokojenosti zákazníků ze 100bodové škály v indexu ACSI.

„V našem vzorku existuje jasná celková souvislost mezi spokojenými zaměstnanci a spokojenými zákazníky,“ říká studie.

Souvislost mezi spokojenými zákazníky a zaměstnanci však nebyla ve všech sektorech stejně velká. V odvětvích, kde zaměstnanci „v první linii“ přímo komunikují se zákazníky, měla jejich spokojenost ještě větší dopad na spokojenost nakupujících. Jde konkrétně o maloobchod, restaurace a stravování, bary, cestovní a finanční služby či zdravotnictví. Tady všude je účinek spokojených pracovníků na spokojenost zákazníků více než dvakrát tak silný – každé zlepšení o jednu hvězdičku v hodnocení Glassdoor přineslo o 3,2 bodu vyšší spokojenost zákazníků.

S využitím studie z roku 2006, uveřejněné v Journal of Marketing, která spojovala skóre spokojenosti zákazníků s výkonností na akciovém trhu, Chamberlain a Zhao odhadli, jak se zvýšení spokojenosti zákazníků promítá do finančního zisku firem.

Nepřehlédněte:: Jak budou naše děti nakupovat?

„Na základě jednoho nedávného odhadu je každé jednoprocentní zvýšení spokojenosti zákazníků spojeno se zvýšením tržní hodnoty společnosti o 4,6 procenta,“ uvádí studie, která tvrdí, že když si firma na platformě Glassdoor polepší o jednu hvězdičku, promítne se to do zhodnocení firmy na trhu o 7,8 až 18,9 procenta.

Co z toho všeho vyplývá? Ptejte se svých zaměstnanců, jak jsou celkově v práci rádi, a co můžete udělat, aby se cítili (ještě) lépe. Pak je důležité se podle toho zařídit, protože když zaměstnanci vidí smysluplnou odezvu, cítí větší uznání. Jak upozorňuje studie – není snadné poskytovat dobré služby, pokud jsou lidé v práci nespokojeni.

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu