Důležitost prvního dojmu v prodejnách

Taky dáte někdy na první dojem? Představte si situaci, že vstoupíte do prodejny se zbožím, které opravdu nutně potřebujete. Prodejna je obrovská. Nevíte, kam máte jít dřív, všude spousta zákazníků a k tomu všemu zahlédnete prodejce, jak zrovna o něčem zábavném konverzují u pokladny a zákazníky ignorují. Jdete směrem k nim, vaše mimika a řeč těla vysílají jasné znamení: „Pomozte mi, prosím!“. Prodavači si vás ale stále nevšímají. Cítíte se tak trochu „neviditelně“?

Z výzkumů Ipsosu v oblasti retailu v roce 2017 – jak z projektů mystery shoppingu, tak z výzkumů zákaznické zkušenosti – vyplývá, že zákazníky pozdravily a do pár minut oslovily v prodejně tři čtvrtiny (76 procent) ze všech prodejců a 81 procent prodejců se rozloučilo se zákazníky při jejich odchodu. Ve většině případů, kdy nebyl zákazník pozdraven ani osloven, dotazovaní uvedli, že to v nich vzbudilo negativní emoci, která přetrvala až do konce návštěvy. Kateřina Petránková, account director z Ipsos Loyalty, komentuje tuto situaci: „Pozdravení a aktivní oslovení zákazníka v prodejně by mělo být standardem, ne vždy se ale toto pravidlo reálně daří dodržovat.“ Na pozdravení a aktivní oslovení by se určitě nemělo zapomínat, protože je základem poskytování kvalitního zákaznického servisu. První dojem je velmi důležitý i v případech, kdy jde o obyčejnou návštěvu prodejny. Všichni přece chceme, aby se k nám zákazník vrátil.

V případě dotazů kontaktujte prosím Ilonu Lisníkovou z Ipsos Loyalty[email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk