Značky prohrávají boj o kontrolu nad zákazníkem. Digitální kanály tříští pozornost publika do někdy až absurdních rovin a úsilí získat plné vnímání člověka pro vlastní sdělení je mnohdy podobné magii. Navíc si zákazník začal uvědomovat cenu za svou angažovanost a ví, že každý „like“ a komentář pod příspěvkem se cení zlatem.
Pro značky je prostě v současnosti obtížné uspokojit čím dál náročnější zákazníky na zhuštěných a saturovaných trzích, jako jsou ty v retailu. Rostoucí očekávání představuje faktor, který zásadně zvyšuje tlak na inovace nejen v komunikaci. Značky jsou tak nuceny k větší soutěživosti a riskování, obzvlášť jedná-li se o technologie, které jsou používány ke zprostředkování ne úplně tradičních digitálních zážitků.
Pomoci by marketérům jednoznačně měla lokační data a technologie rozšířené a virtuální reality. Proximity marketing a technologie beacon, které pracují s lokačními daty uživatelů, mohou pomoci zákazníkům dostat se skrze reklamní džungli ke skutečně důležitému obsahu. Podporují loajalitu díky schopnosti doručit personalizovanou a kontextově relevantní nabídku v ten správný okamžik a na tom správném místě.
Virtuální a rozšířená realita pak nutí marketéry podívat se na svůj obsah očima zákazníka, což je nový způsob vyprávění příběhu, který odstupuje od tradičních forem obsahového marketingu. Umožňuje zákazníkovi prožít skutečný okamžik, aniž by byl spjat s místem dění a jeho reálnými konturami.
Klíčem k budoucím prodejům je tak definování způsobu dodání personalizovaného zážitku bez ohledu na to, kde se uživatel zrovna nachází. Představte si situaci, kdy si zákazník nezávazně prohlíží e-shop s novou kolekcí kalhot, pomocí brýlí na rozšířenou realitu si je rovnou před počítačem vyzkouší a při procházení kolem dotyčného obchodu mu beacon podle zadání remarketingové kampaně pošle notifikaci se slevou 20 procent.
Martin Hošek, ředitel, Retailtrek