Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

On-line marketéry stále brzdí nedostatečná znalost angličtiny

Při obsazování pozic klientům do on-line marketingu máme často problém tam, kde bychom ho původně nečekali. Je jím angličtina. Sdílíme všeobecnou představu, že „mladí angličtinu umí“. Mladými myslím v kontextu tohoto komentáře lidi do 35 let. A umět anglicky neznamená jen objednat si pivo na dovolené v Chorvatsku, ale pravidelně slovem i písmem komunikovat v práci.

V české e-commerce působí původně zahraniční subjekty hledající lídry, kteří přetaví korporátní vize do strategie a operativy českého prostředí, což vyžaduje nejen velmi dobrou schopnost prodat svoje myšlenky v cizím jazyce, ale také vysvětlit specifika českého zákazníka. Pravděpodobně ještě běžnějším jevem jsou e-shopy a start-upy, které vstupují do zahraničí a budují cizojazyčné týmy nebo externí spolupráce. Ani těm nestačí jenom pasivní znalost jazyka.

Jenže sledování seriálů, jako je Game of Thrones, v originále je sice bezvadným námětem na nezávazný pokec u espreso mašiny v kanclu v kuchyňce, ale na ustátí každodenní manažerské operativy to stačit zpravidla nebude.

Reklama
ČEZ

Vyšší úroveň angličtiny aktuálně tvoří téměř polovinu požadavků našich klientů. Ale kandidátů, kteří toto skutečně zvládnou, je maximálně deset procent. A to pro manažerské posty, kde přichází v úvahu prezentování strategických plánů v angličtině, zvažuji skupinu kandidátů, kteří už na těchto pozicích jsou nebo na ně bezprostředně mají.

Abych nebyla nespravedlivá, myslela jsem, že věková kategorie 20+ je na tom násobně lépe. Ale i tam jsou anglické komunikace na této úrovni schopni maximálně tři kandidáti z deseti.

Toto nemá být filipika na špatný vzdělávací systém, spíš apel na lidi, kteří v on-linu a e-commerce chtějí jít dál, aby vedle všech odborných certifikátů v analytice a PPC nezapomínali na profesionální angličtinu. Když už pro nic jiného, tak pro možnost vyšších výdělků – plynulá angličtina k odměně na srovnatelné pracovní pozici bez potřeby tohoto jazyka přidá i 25 procent.

Magdaléna Divišová, business partner, Online people

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)