Spravovat stránky na „sockách“ vypadá pro nezasvěcené děsně snadně. Možná si vás dokonce přátelé mimo marketingovou branži budou u piva dobírat: „Hodit denně na Facebook pár statusů, rozdat pár srdíček a komentářů? Kdyby byly nohy na stole práce, byly by social media manažer.“
Psaní textů a tvorba kreativ ale v reálu představují zhruba desetinu mojí práce. Zbylých devadesát procent strávím prezentacemi, reportováním, tabulkami, nastavováním reklam, plánováním, account managementem nebo zadáváním úkolů kolegovi, aby právě on vymýšlel kreativy.
Vyrobit prima příspěvek na Facebook nebo jinam je taková malá milá rutina. Dovede to kdekdo. Vyfotit balíček chipsů na trávě nebo se zeptat lidí, jakou barvu má jejich oblíbený svetr. Na tom nic není. Mnohem složitější je však vyrábění příspěvků s určitým účelem. Tedy dobře vědět, že tímhle postem chcete zvýšit prodej a tím druhým zase rozvinout jednu z klíčových hodnot značky. Tedy nikoliv přispívat jen proto, že je zrovna pátek a vy jste klientovi zrovna tento den slíbili zveřejnit post.
Je to občas lopota. Každý den se dřete pro ten nejlepší příspěvek, který má často až strašidelně omezenou životnost. Něco vás napadne a je to super idea. Říkáte to vy i klient, máte lajky, sdílení, komentáře. Kolegové vás plácají po zádech a vy jdete domů s pocitem dobře odvedené práce. Jenomže za pár dní se publikum vyčerpá, reklamu nahradí jiná a vy se ke svému hezkému nápadu vrátíte leda v měsíčním reportu. Práce v sociálních médiích je velmi instantní. A obyčejný příspěvek, na který se dřete, kupujete propriety, razíte s fotografem přes půl Prahy, aby na něm byly v pozadí vidět Hradčany, třikrát si kvůli němu voláte s klientem…, to všechno za pár dní schramstne nekompromisní zub on-linu. A to občas zabolí. Na druhou stranu je to práce, v níž není žádný den úplně stejný.
Daniel Krásný, manažer sociálních médií, Socialsharks