„Když jsme před čtyřmi lety vstupovali na trh, znamenala on-linovost konkurenční výhodu. Teď už to nestačí,“ vysvětluje Bohdan Fedor, marketingový ředitel Zuno Bank důvod, proč banka v minulém týdnu uvedla nový komunikační koncept „marketingového brainstormingu“, prostřednictvím kterého si utahuje z reklamních klišé a zdůrazňuje fakt, že v bankovnictví jde spíš než o roztomilá štěnátka hlavně o čísla – o nízké úroky na půjčkách a vysoké na spořicích účtech.
Banka chce novým stylem transparentně nabízet konkrétní produkty s podmínkami stejnými pro všechny. Aktuálně tímto způsobem prodává půjčku s úrokem 7,9 %.
Chtějí přilákat tradiční klienty
Pohle Fedora se díky atributu on-linovosti podařilo Zunu získat během prvních dvou let od startu klientelu, která se ztotožňovala s moderním a rychlým bankovnictvím. Čistě on-linová banka však není z dnešního pohledu to, co by lákalo uživatele tradičních bank. „On-linovost ve srovnání s transparentností a férovostí jsou dvě zcela odlišné dimenze vnímání značky. On-linová banka automaticky asociuje, že je určená spíš mladým technologickým nadšencům než těm, kteří využívají komplexní služby v jiných bankách. Ale když začnete komunikovat způsobem, že to, co slibujete, je pravda, a zároveň dáváte férovou nabídku starým i novým klientům, posouvá vás to do zcela jiné roviny,“ míní Fedor.
Nervozita kvůli prodeji zatím není znát
Marketingové oddělení se pustilo do repositioningu značky v době prodeje Zuna, o které jeví zájem na 20 investorů. Alespoň v marketingovém týmu čítajícím 15 lidí však není nervozita z prodeje novému majiteli údajně znát. „Nesedíme se založenýma rukama. V momentě, kdy přijde nový majitel, bude zřejmé, že plníme plán a jsme připraveni na nové výzvy. Nová kampaň by nám měla pomoci v posunu značky a v budování loajality. Navíc je svěží a na sociálních sítích zatím oblíbená,“ uzavírá Fedor. Za kreativou a režií spotů stojí agentura Gunpowder.
Zuno Bank bude od teď mluvit k lidem narovinu, říká Bohdan Fedor, marketingový ředitel banky.