Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Třeštíkovi zatřásli kozama i internetem

Je to tak! Video, kde si Tomáš Třeštík nevšímá manželky, aby se vzápětí briskně věnoval jejímu dotazu “A co ty mi dáš k Vánocům?” odpovědí “Kozy.”, pobouřilo český internet. “Skandál! Sexismus! Zlo!” zvolal lid. A nic nepomohlo, že se jednalo o reklamu Člověka v tísni na kampaň Skutečný dárek, díky které může právě lid pomoci chátrající Africe koupí motyky, záchodu nebo potrefené kozy.

Nojo, je to lacinej a blbej fór. Dalo se vymyslet něco lepšího, chytřejšího a šarmantnějšího. Mohlo se to i líp natočit a zrežírovat. Prostě se to mohlo celý udělat jinak. Třeba s Tomášem Řepkou a Kateřinou Kristelovou. U nich by se mohlo skutečně jednat o “skutečný dárek”. Ale proč? Proč to pohoršení a hysterické #metoo výkřiky? Proč u manželů Třeštíkových, u kterých je automaticky jasné, že jde o nadsázku? Navíc okamžitě potvrzenou ušlechtilým přesahem.

Jakmile totiž upustíme od toho, že se jedná o prvoplánový nápad se sexistickým podtónem, zbyde nám jen obyčejné marketingové schéma – snaha přes rychlé zaujetí předat informaci. Informaci, jak zlepšit svět. A nemělo by zlepšování světa mít větší prioritu než rozmazávání laciného fóru? V tomto případě se totiž nejedná o výrobce flash disků se samoúčelným sloganem “Chcete zasunout?”, kterého ocenila antisoutěž Sexistické prasátečko, ale o Člověka v tísni, který neprodává flash disky, ale pomáhá lidem v tísni.

Reklama
ČEZ

A popravdě věřím, že když je produktem kampaně dobrá věc, trocha provokace kvůli získání pozornosti neuškodí a lidi, co chtějí skutečně přispět, neodradí. A taky si Tomáš Třeštík mohl z nabídky Skutečných dárků koupit “Štastné děvče” a to by byl větší průser.

Autor je Creative Innovation lead v Deloitte Next

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)