Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

ROI nezvládne vše. Smiř se s tím!

Známí čeští marketéři a Les Binet „pitvají“ místy až nezdravý vztah, jež s ROI mají někteří lidé z marketingu. Co si o tom myslí, čtěte v hlavním tématu aktuálního vydání MAM (40/2024).  

Návratnost investic (ROI) byla jako metrika pro většinu marketérů vždy prioritou. Honba za tím, aby se na konci dospělo k patřičné hodnotě, nejlépe co nejvýše nad sto procent, je leitmotivem pondělního rána v nejedné zasedací místnosti. Jenže lpění na tomto ukazateli jako na klíči k úspěchu může být cestou do marketingového pekla.

„ROI je finanční ukazatel, ale může být také zbraní hromadného ničení značek,“ říká Steffen Saemann, marketingový ředitel Tchiba. Nebo jak uvádí Byron Sharp: „ROI je hloupý ukazatel… který vás může zruinovat.“

Reklama
ČEZ

Proč tomu tak je i proč se ROI stále drží na špičce klíčových ukazatelů výkonnosti vyžadovaným vedením firem analyzuje téma aktuálního vydaní Marketing & Media. Globální kontext problematiky v něm poskytují ředitel oblasti marketingové efektivity v Kantaru Simon Atherley a Les Binet, šéf efektivity v agentuře Adam & Eve DDB. O český pohled na věc se dělí ředitel brandové strategie ve skupině PPF Jakub Petřina, ředitelka marketingu Komerční banky Hana Kovářová a Steffen Saemann z Tchiba.

Jejich rady z praxe, analýzu současného stavu i případů, ve kterých použití ROI dává smysl, čtěte v kompletním znění zde.

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)