Nejlepší agentury, místo, kde pracovat i marketéra volila hlavní porota Agentury roku

Při čtvrtečním zasedání (27. 3.) se rozhodovalo o nejúspěšnějších agenturách, nejlepším pracovišti a také se volil Nejlepší marketér. Vstupenky na vyhlášení jsou stále k dostání.

Početná jury (viz webová stránka soutěže) se sešla včera v devět hodin ráno v kavárně Domečekk Vysoké školy kreativní komunikace v Praze. Program začala diskusí o tom, kterého marketingového profesionála ocení za práci v uplynulém období několika měsíců. Samotné diskusi předcházelo online hodnocení nominovaných, které proběhlo v první polovině března.

Diskuse poroty se po necelé hodině ustálila na pětici jmen, z nichž se porota následně shodla na jednom.

„Rozhodování to vůbec nebylo jednoduché, celý proces hodnocení vyžaduje detailnější znalost práce všech nominovaných marketérů. Každý porotce měl příležitost odborníky na špici podpořit a uvést k nim další kontext, téměř všichni tuto možnost využili. Po klidné a velmi konstruktivní debatě se všichni shodli na jednom profesionálovi. Jeho práce pro značku je výrazná a cílevědomá. Více však neprozradím,“ uvádí k zatím tajnému výsledku kategorie Radana Čechová, šéfredaktorka MAM a současně prezidentka zmíněné poroty.

Kdo je tím profesionálem, jenž si odnese ocenění, se všichni, kdo nebyli při hlasování, dozvědí 9. dubna večer v rámci slavnostního vyhlášení Agentury roku.

V kategorii Nejlepší marketér se nestanovuje shortlist. To však není případ dalších kategorií, kterým se porota věnovala.

Kategorie Nejlepší místo, kde pracovat odborně zaštiťuje společnost Alma Career, respektive její Atmoskop.cz.

„Kategorie Nejlepší místo, kde pracovat není jen o množství benefitů a pracovním prostředí. Jde především o nastavení očekávání ohledně toho, jaké to v dané agentuře skutečně je, a o hledání těch správných lidí, kterým tento styl bude vyhovovat. Mám radost, že všechny agentury zařazené na shortlist potvrzují, že jsou autentické navenek i dovnitř a že hodnocení poroty i názory jejich zaměstnanců jsou ve vzájemném souladu,“ uvádí k letošnímu hodnocení Michaela Filipčíková, product marketing manažerka společnosti.

Letošní novinou byl průzkum MAM, zaměřený na leadership a rozvoj zaměstnanců agentur. „Porotci tento počin kvitovali s povděkem, data z našeho průzkumu brali jako podstatný vstup do svého rozhodování,“ doplňuje Čechová.

Než se porota dostala k hodnocení hlavních dvou kategorií, rozhodla ještě o kategorii Nejlepší nová agentura. Tato kategorie nebyla loni oceněna. Letos sice nemá shortlist, za to má vítěze, který bude rovněž oznámen 9. dubna večer.

Zřejmě nejsledovanějšími kategoriemi jsou Nejlepší nezávislá agentura roku a Agentura roku. „Zde hrají podstatnou roli data ze všech čtyř hodnocených pilířů – úspěch v soutěžích, zaměstnanecká spokojenost (Atmoskop.cz), průzkum na B2B panelu ResSoution a také šetření ekonomického zdraví agentur od Havel & Partners,“ vysvětluje Radana Čechová a dodává: „Agentury musejí být výborné nebo alespoň opravdu dobré ve všech čtyřech pilířích, aby mohly uspět a dostat se na shortlist.“

„Bylo mi ctí být součástí poroty, která hledala to nejlepší v oboru – agenturu, místo i člověka. A našli jsme je! Sešla se bezvadná parta výjimečných lidí, která hodnotila práci dalších skvělých lidí. Výsledky dávají naději. Naději, že tahle profese má stále smysl. A že za každým briefem, cílovkou a insightem je pořád člověk,“ vzkazuje jeden z porotců Petr Laštovka.

Dodává, že výsledky možná překvapí. „Ale mě překvapily ohromně pozitivně, uvidíte. Bylo to náročné, inspirující a občas i trochu terapeutické. Viděl jsem totiž práci, která dokazuje, že marketing pořád může být chytrý, lidský a poctivý. A že tahle profese má víc než jen KPIčka – má příběhy. Jsem rád, že jsem mohl být u toho. A že je ještě co oceňovat! Klobouk dolů a gratuluju dopředu,“ komentuje průběh soutěže Laštovka.

„Zasedání hlavní poroty soutěže Agentura Roku přineslo opět velmi zajímavé diskuse. Úroveň přihlášených agentur byla skvělá, rozhodování nebylo jednoduché a vyžadovalo opravdu precizní přípravu. O to více mě těší, že metodika hodnocení v jednotlivých kategoriích se opět posunula dále. Na začátku byla silná ambice vytvořit objektivní a funkční metodiku hodnocení, a to se nejen podařilo, ale každým rokem se daří na základě podnětů a zkušeností dále zlepšovat,“ uzavřel letošní zkušenost z účastí v porotě Tomáš Nádr z Punctum Images.

V pátek 28. 3. zasedla poslední porota Agentury roku. Harmonogram zveřejňování shortlistů je následující:

Volba klientů 24. 3. – zveřejněno
Odpovědná agentura 26. 3. – zveřejněno
Nejlepší aktivity pro rozvoj talentů 27. 3. – zveřejněno
Nejlepší místo, kde pracovat 28. 3. – zveřejněno
Nezávislá agentura roku 28. 3. – zveřejněno
Agentura roku 28. 3. – zveřejněno
Talent roku 31. 3.
Kreativci, accounti, stratégové a týmy 1. 4. (Kvůli ověřování informací zveřejnění shortlistu odloženo na 2. 4.)

Vítězové budou oznámeni na slavnostním vyhlášení 9. dubna, začátek akce je v 18:30. Vstupenky rezervujte zde.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-13

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-13

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mikroinfluenceři
fenomen
sparta_kybersikana

MAM Exkluzivně v časopise

David Suda
Ken Hughes
Young Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
Oneplay
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
Oneplay