Druhý shortlist agentur je venku. Která bude Odpovědnou agenturou?

Včera 25. března zasedla porota hodnotící přístup agentur k environmentálním, sociálním a správním oblastem. Do finále pustila dvě agentury.

První z porot, která se letos sešla v kavárně Domečekk ve Vysoké škole kreativní komunikace, diskutovala o agenturách, jež se přihlásily do kategorie Odpovědná agentura soutěže Agentura roku.

V jury, jejíž prezidentkou byla Lucie Mádlová, ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, živě zasedli Hana de Goeij (CME), Jakub Málek (Peyton legal), Pavel Galík (OMG), Renata Němcová Pixová (ČSOB) a Jakub Křešnička (MAM), online se připojila Jana Vychroňová (Vodafone).

Zbývající členové poroty – Hana Kovářová (KB), Vladimír Víšek (GZ Media, NoGreenwashing) a Laura Mitroliosová (CIRAA) – doručili své stanovisko ohledně finálových agentur písemně.

„Agentury, které tvoří kampaně (nejen) pro velké značky, mají naprosto zásadní moc a také odpovědnost formovat veřejné mínění. Udávat trendy a ukazovat, jak může vypadat lepší svět,“ uvádí k soutěžní kategorii Lucie Mádlová.

„Kategorie Odpovědná agentura v rámci soutěže Agentura roku nutí agentury přemýšlet hlouběji, zamést si před vlastním prahem a posouvat své hranice. I tam, kde jim možná není tak úplně komfortně,“ dodává Mádlová.

Podle ní jsme ale v současné chvíli u agentur v Česku spíše svědky promarněného potenciálu být hybateli pozitivní změny ve společnosti. „A přesto data hovoří jasně, talentovaní mladí lidé chtějí pracovat na projektech, které dávají smysl. Agentury, které udržitelnost ignorují, se mohou stát méně atraktivní pro mladé talenty,“ uzavírá Mádlová.

Jury se pod jejím vedením při pondělním zasedání rozhodla těsně před jedenáctou hodinou dopoledne „pustit“ na shortlist dvě agentury: McCann Prague a Triad Prague.

Další poroty pokračují do konce tohoto týdne, harmonogram zveřejňování shortlistů je následující:

Volba klientů 24. 3. – zveřejněno
Odpovědná agentura 26. 3. – zveřejněno
Nejlepší aktivity pro rozvoj talentů 27. 3.
Nejlepší místo, kde pracovat 28. 3.
Nezávislá agentura roku 28. 3.
Agentura roku 28. 3.
Talent roku 31. 3.
Kreativci, accounti, stratégové a týmy 1. 4. (Kvůli ověřování informací zveřejnění shortlistu odloženo na 2. 4.)

U kategorie Nejlepší marketér se shortlist nezveřejňuje a neveřejný bude letos také u kategorie Nejlepší nová agentura.

Slavnostní vyhlášení proběhne 9. dubna v Zenworku. Neváhejte a kupte si vstupenky.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345