Největší český e-shop umožní obchodním partnerům a inzerentům propagovat produkty přes systém alzaAds. Výkon kampaní je možné sledovat v reálném čase.
Systém alzaAds je navržen tak, aby se v něm snadno orientovalo. Samotné nastavení reklamy podle Alzy zvládne každý. Obchodní partneři si vyberou produkty, které chtějí zviditelnit a nastaví strategii v jednoduchém rozhraní.
„Celý proces je rychlý, přehledný a umožňuje flexibilně reagovat na aktuální potřeby. Každý investuje tak, jak právě potřebuje, a pak už jenom sleduje výsledky v přehledném reportingu všech důležitých metrik,“ vysvětluje jeden z marketingových ředitelů Alzy Martin Fiala.
„Chceme, aby se na předních pozicích zobrazovaly produkty, které jsou pro naše zákazníky atraktivní,“ dodává.
Oblast retail médií je značně populární ve světě a například z Amazonu dělá jednoho z největších hráčů online reklamy hned za skupinami Alphabet a Meta. Podle odhadů WARC jeho reklamní příjmy z retail médií letos dosáhnou hranice 60 miliard dolarů.
Také v Česku mají inzerenti o prostor v maloobchodních médiích velký zájem, který roste zhruba poslední tři roky. Ovšem z pohledu zadavatelů na trhu chybí větší sofistikovanější systémy, jak psal Marketing & Media například v čísle MAM 31/2024.
To se podle všeho snaží Alza řešit. Její služba je aktuálně dostupná pro vybrané segmenty zboží, mezi které patří mobilní telefony, drogerie, domácí a osobní spotřebiče, velké spotřebiče a beauty pro inzerenty na českém, slovenském a maďarském trhu.
Pro inzerenty s ostatním zbožím Alza spustí službu v průběhu léta. Alza zdůrazňuje, že si reklamu mohou dovolit i menší firmy.
Alza zároveň oznámila strategické partnerství se společností Unlimitail, která zastupuje v Evropě rozhraní Epsilon Retail Media od Publicis Groupe – technologii, na které alzaAds běží.
„Příležitost toho, že budeme moci Alzu podpořit v rozvoji jejích online reklamních služeb, automatizaci provozních úkolů a zvýšení zákaznické zkušenosti, nás nesmírně těší,“ uvádí Thibault Hennion, provozní ředitel společnosti Unlimitail.
„Klademe za cíl pomáhat retailerům ukrojit si svůj podíl v retailových médiích a nabízet komplexní investiční příležitosti jejich prodejcům v celé Evropě. Věříme, že to v regionu střední Evropy Alze přinese další zdroj retail příjmů a posune tak retailový standard ještě dál,“ dodal.
PR manažerka Alzy Eliška Čeřovská k systému alzaAds dodává: „Díky reklamě přímo na Alze dostanete své produkty před oči těch, kteří už opravdu nakupují. Zvýšíte prodeje, posílíte značku a předběhnete konkurenci. Kampaně máte plně pod kontrolou, ať už cílíte na výkon nebo budujete brand.“