S proměnou GroupM na WPP Media dochází k řadě personálních změn – a to i na pozici CEO. Jiří Svoboda předá v srpnu vedení Veronice Burešové. Zároveň v rámci zjednodušení struktury dojde k propojení mediálních agentur do jednoho klientského oddělení.
„Přichází generační změna a správný moment předat vedení firmy. Jsem pyšný na tým, který ve firmě vyrostl, vloží do budoucnosti WPP Media novou energii a nabídne nové úhly pohledu,“ říká Jiří Svoboda, který dvacet let vedl GroupM a posunul ji k tržní špičce.
„Veronika má moji důvěru. Ukázala, že v době změn umí týmy vést i sjednotit pro společný cíl,“ vysvětluje své rozhodnutí Jiří Svoboda.
Veronika Burešová úspěšně vedla agenturu H1.cz, měla klíčovou roli při budování digitálního týmu GroupM Nexus a koordinovala rozvojové projekty napříč GroupM. „Vážím si důvěry a těším se na novou éru WPP Media, kterou s kolegy vytvoříme,“ říká Veronika Burešová.
„Všichni si uvědomujeme, jak se v éře AI média dramaticky mění. Naší prioritou proto je a bude podporovat kulturu inovací. Klíčem k úspěchu bude nalézt rovnováhu mezi rychlou adaptací nových technologií, naplňováním potřeb klientů a využíváním osvědčených strategií. Věřím, že díky tomu přineseme našim klientům byznysové výsledky, budeme inovativní a vždy připravení na zítřek,“ dodává.
Zjednodušená struktura
WPP Media propojí dosavadní týmy mediálních agentur Wavemaker, EssenceMediacom a Mindshare do jednoho klientského oddělení a nově vytvoří tým Growth & Strategy. Tento krok povede k efektivnějšímu řízení vztahů s klienty, propojení zkušeností a k posílení strategického plánování.
Novým ředitelem klientského oddělení bude od srpna Ondřej Šimůnek, který posledních deset let úspěšně vedl agenturu Wavemaker. Ondřej bude zodpovědný za rozvoj dlouhodobých partnerství s klienty a za zajištění jejich maximální spokojenosti.
„Vytvořením jednoho týmu propojíme znalosti a zkušenosti kolegů, a lépe tak klientům pomůžeme s orientací v komplexním a rychlém mediálním prostředí. Naším cílem je být vyhledávaným strategickým partnerem při dosahování obchodních výsledků,“ říká Ondřej Šimůnek.
David Novák, dosavadní šéf EssenceMediacom, WPP Media na konci roku opustí. Do té doby se bude věnovat předávání klíčových znalostí a propojování vztahů, aby kolegové plynule navázali na jeho dosavadní práci.
Nový tým Growth & Strategy povede Ondřej Bartůněk, jenž vytvoření týmu zaměřeného na strategický růst plánoval už delší dobu a nyní vidí jeho vznik jako správný krok v souladu s celkovou vizí.
„Propojíme strategii, inovace a obchodní rozvoj. Naší vizí je být akcelerátorem pro klienty, agenturu i experty, kteří toho budou součástí. Věřím, že přilákáme nejlepší talenty na trhu,“ komentuje svoji ambici Ondřej Bartůněk.
Renata Rosendorfská i nadále povede tým Choreograph. Mezi jejími plány je posílit tým o nové pozice a rozšiřovat dovednosti stávajících členů, zejména s důrazem na větší využívání umělé inteligence. Cílem je, aby tým Choreograph byl lídrem v oblasti inovací a AI využíval na maximum jak pro interní zrychlení práce, tak v datových řešeních pro klienty.
Josef Wagenknecht v čele Media Management & Delivery
Digitální tým, týmy offline reklamy a investmentu se spojují do týmu Media Management & Delivery, který povede Josef Wagenknecht. WPP Media tak upouští od budování značky GroupM Nexus pro digitální tým.
„Cílem spojení je propojit specializace a mediatypy napříč celou firmou a reagovat na to, že se rozdíly mezi online a offline marketingem stírají a klíčová je jejich synergie,“ říká Josef Wagenknecht. Nový tým tak klientům nabídne komplexní a integrované marketingové strategie.
David Menšík, který doposud vedl oblast investment, bude z firmy odcházet v průběhu srpna.
„Rebranding na WPP Media a nová struktura podtrhují naše sladění s globálním nastavením a celkové zjednodušení a propojení know-how,“ dodává Veronika Burešová. „Díky této změně můžeme lépe využívat globální sílu a zdroje celé skupiny WPP a zároveň si udržet silnou lokální expertízu a hluboké porozumění českému trhu.“