Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Placenou TV nemá 44 procent Čechů. Pro třetinu je drahá

Přestože počet zákazníků operátorů placené televize v posledních letech roste, značná část diváků za sledování televize neplatí a sleduje pouze volně šířené stanice dostupné v digitálním pozemním vysílání. Ze všech diváků ve věku 15–69 let jich je konkrétně 44 procent. Více než třetina z nich argumentuje tím, že je placená televize drahá. Ukazují to výsledky atmedia indexu za 1. pololetí letošního roku, který realizovalo mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia.

„Celkem 67 % diváků, jež neplatí za příjem televizních stanic, tvrdí, že jim stačí nabídka televizních stanic, které vysílají v pozemním digitálním vysílání a které tedy mohou sledovat zdarma,“ poukazuje Pavel Müller, head of research & marketing ve společnosti Atmedia, na nejčastěji zmiňovaný důvod nevyužívání služeb operátorů placené televize. Zároveň ovšem upozorňuje, že tento důvod označilo méně neplatících diváků než před dvěma roky, kdy se pod něj podepsaly téměř celé tři čtvrtiny z nich.

Stejně jako před dvěma roky je druhým nejčastěji uváděným důvodem neochota platit za televizní příjem. Ovšem zatímco v roce 2020 tento argument uvádělo 67 % diváků, kteří nemají placenou televizi, nyní je to 47 %. „Tento výrazný pokles může naznačovat určitou změnu v uvažování neplatících diváků nad tím, zda za televizní obsah platit či neplatit,“ tvrdí Pavel Müller. Jak však dodává, je otázkou, jak se na ochotu platit za televizní obsah podepíše vysoká míra inflace v dalších měsících.

Reklama
Abovalve

Také třetí nejčastěji uváděný důvod souvisí s vůlí platit za sledování televize – 36 % diváků sledujících pouze volně šířené televizní stanice tvrdí, že placená televize je drahá. K dalším zmiňovaným důvodům poté patří neochota řešit změnu televizního příjmu nebo tvrzení, že zřízení satelitní, kabelové či IPTV je příliš náročné.


Česko jednou z několika evropských výjimka

I když podíl diváků s placenou televizí v České republice v posledních letech roste, v porovnání s jinými evropskými státy je stále poměrně nízký. Jako hlavní způsob příjmu televizního vysílání využívají diváci v dalších evropských státech především satelitní či kabelovou televizi nebo IPTV. Ve dvou třetinách evropských zemí sleduje televizní stanice prostřednictvím digitálního pozemního vysílání méně než 20 procent tamních televizních domácností. Podobně jako v České republice má digitální pozemní vysílání stále důležité zastoupení například v Polsku, Chorvatsku, Španělsku, Litvě nebo na Ukrajině.


Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)