Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Cestovní agentura se proměnila v infolinku o koronaviru. Má na starost i obsluhu čísla 1212

Cestovní agentura Invia.cz se rozhodla přispět k boji s nelehkou situací v důsledku koronavirové krize: zaměstnanci jejího call centra obsluhují dvě infolinky, které slouží pomoci seniorům, ale také handicapovaným či lidem v karanténě.

Cestovní průmysl byl jedním z prvních, který se musel přizpůsobit šíření koronaviru. Lidé přestali cestovat, aerolinky zrušily lety, hotely přestaly přijímat hosty.

Invia zareagovala tím, že místo prodeje zájezdů začala obsluhovat bezplatnou linku pro seniory (číslo 800 160 166). Zřídily ji organizace Červený kříž a Život 90 ve spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy a cestovní agentura jim poskytla své call centrum i zaměstnance.

Reklama
Know

Zaměstnanci podle firmy absolvovali školení a přeorientovali se na jiný typ práce. Odpovídají na dotazy týkající se koronavirové krize.

„Na linku mohou volat senioři o jakoukoliv pomoc a podporu. Mohou si objednat léky, hygienické prostředky a potraviny, které jim budou dovezeny až domů,“ popisuje náměstek primátora hl. m. Prahy Petr Hlubuček záměr, s jakým byla linka založena.

Lepší jiná práce, než žádná

Celá spolupráce vznikla velmi rychle, a sice ve chvíli, kdy vláda 12. března nařídila zákaz vycestování do rizikových zemí, který se následující den ještě rozšířil. „Poptávka po zájezdech samozřejmě klesla, a my bychom neměli práci pro naše zaměstnance. Objevila se ale informace, že Magistrát hlavního města Prahy bude spouštět vlastní telefonní linku, a tak jsme začali z hodiny na hodinu řešit, jak jim můžeme svými kapacitami pomoc,“ říká koordinátorka call centra agentury Invia Kateřina Macečková.

„Vzhledem k tomu, že se jedná o nonstop linku, měli jsme trochu obavy, zda budeme schopni pokrýt večerní i noční směny. Reakce zaměstnanců nás příjemně překvapily. Každý pochopil, že jsme v situaci, že buď budeme mít alternativní práci nebo žádnou, protože taková je nyní realita cestovního ruchu,“ popisuje Macečková.

Školení pro 180 zaměstnanců

Kromě krizové linky pro seniory se zaměstnanci agentury Invia stali součástí Národní linky 1212, která funguje celostátně. Nově fungující call centrum tak nyní obsluhuje celkem 180 zaměstnanců Invie. Střídají se na směnách a z důvodu bezpečnosti většinou pracují z domova. Během jediného víkendu je vyškolení lektoři připravili na práci se seniory a  vysvětlili problematiku týkající se všech aspektů koronaviru. „Základní princip zůstává stejný, jako když pracujeme v cestovním ruchu. Tedy vyslechnout člověka, zjistit jeho problém a poskytnout nejvhodnější radu nebo doporučení, kam se obrátit,“ dodává Andrea Řezníčková, mluvčí cestovní agentury Invia, která funguje také jako rozsáhlá online srovnávací platforma na trhu se zájezdy.

Provoz Národní linky 1212 byl spuštěn v neděli 15.3. večer. Už za tři hodiny od první informace o zapojení Invie do Národní linky, bylo prvních dvacet lidí z prodejního oddělení připraveno vyřizovat telefonní hovory. Provoz linky 800 160 166 byl spuštěn naplno v noci na pondělí 16.3. s týmem z Back Office oddělení. Tou dobou už linku obsluhovalo celkem 180 zaměstnanců cestovní agentury Invia. Denně přijímají více než 500 hovorů Pražanů a tisíce dotazů z Národní linky.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu