Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vytvořte vlastní seriál. Pokud budete bavit a vzdělávat, posílíte svoji značku

Představte si reklamu, na kterou se zákazníci sami chtějí dívat a doporučují ji svým přátelům. Značky se o něco podobného pokouší a vytváří on-line vzdělávací seriály. Učí diváky a zároveň posilují svoji značku.

Například sdružení CZ.NIC, které provozuje registr domén, edukovalo v letech 2012 až 2014 českou veřejnost, jak pracovat s internetem. Projekt měl formu zábavných dvouminutových videí, kterými provázel herec Roman Zach. Přibližoval divákům širokou problematiku internetu, od základů po nakupování nebo zabezpečení. Celý seriál byl rozdělen do osmi tematických řad a měl celkem 110 epizod. Ke každému videu navíc sdružení připravilo i doprovodný text, který se dané problematice věnuje více do hloubky, a speciální balíček pro učitele.

„Výhoda edukačních videí je v tom, že nezastarávají a mají hodnotu i několik let po premiérovém odvysílání,“ uvádí Rudolf Rokoš, zakladatel agentury Spoko, která se na natáčení videí specializuje. Stojí například za seriály „Gebrian & domy“, na kterém spolupracovala Hypoteční banka, „Strážci výčepu“ (Gambrinus) a „Univerzita kávy“ (Illy), vysílanými na Streamu, který patří Seznamu.

Reklama
Know

Svým klientům Rokoš doporučuje, aby měl seriál více než čtyři díly a stopáž jednoho dílu by neměla být delší než deset minut.

Diváci vás musí hltat

„Mezi obsahovým videem a teleshoppingem je ale velmi tenká hranice,“ varuje Rudolf Rokoš. Pokud z videí klientova značka příliš „řve“, může to být kontraproduktivní.

Za úskalí považuje také práci s neherci. „Internetové video musí být jasné, autentické. Nefunguje obsazovaní celebrit, ale spíše odborníků, kteří jsou pro uživatele uvěřitelní,“ vysvětluje Rokoš. Podle něj by se už na začátku projektu měly firmy rozhodnout, co budou dělat, až seriál skončí. Jedna z variant, kterou doporučuje, je pokračovat v komunikaci na facebookové stránce.

Seriály mohou ovlivnit i chování diváků: „Od doby, kdy se na Streamu vysílal pořad Peklo na talíři od Romana Vaňka, si lidé začali důkladněji číst etikety,“ uvádí příklad Rokoš.

Aby pivaři uvěřili

Vlivu internetových seriálů na spotřební chování jsou si vědomé i firmy. Pivovar Gambrinus se loni rozhodl vytvořit na klíč reality show Strážci výčepu z hospodského prostředí a učit v ní veřejnost, jak má správně pít pivo. Kontroloval také, jestli je ve vybraných hospodách správně čepováno.

„Hlavním ukazatelem úspěchu byl pro nás sentiment reakcí, tedy zda nám pivaři rozumí a věří. Bylo to pracné, ale vyplatilo se to,“ vysvětluje Adam Špina, vedoucí strategie a médií v agentuře Triad Advertising, která na pořadu spolupracovala.

Manuálně spočítané ukazatele prý klientovi dají relevantnější výsledky, než kdyby sledoval jen počet impresí. Tento druh videí totiž podle oslovených odborníků nepodporuje okamžité prodeje, ale pomáhá budovat dlouhodobou image značky.

Tomáš Komberec vystupoval v seriálu Univerzita kávy vysílaném na Streamu. Seriál má přes milion zhlédnutí.
Foto: Spoko

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu