Majitel Herbadentu zachraňuje tradiční krámek

Když si v lednu letošního roku expert na gastronomii Pavel Maurer postěžoval na Facebooku, že po 47 letech končí největší a nejlépe zásobený obchod s bylinami a kořením Herbata v Česku na rohu Dlouhé a Týnské ulice v pražském centru, jeho příspěvek měl velký dosah a odezvu. Všiml si toho i majitel společnosti Herbadent a krámek koupil.

Maurerův příspěvek vyprovokoval 333 komentářů a 1300 sdílení. Klára Matušková, původní majitelka krámku řekla MAM, že ji nový majitel zbavil tíhy, které už za ty roky pociťovala, a umožnil tak pokračování jeho provozu.

„Díky Facebooku se zvedla vlna zájmu a dověděl se to i pan Smažík. Zbavil mě tím velké tíhy i byrokracie a přidal mi lidi. V podstatě pokračujeme bez velkých změn, jen jsme rozšířili sortiment Herbadentu, který se k nám výborně hodí. Ostatně značku jsme prodávali i předtím,“ říká Matušková.

„Příspěvek měl velký dosah, psaly o tom pak hned noviny, mluvilo se o tom. Mluvilo se o tom tak rychle, že se ještě týž den dostala tato informace i k majiteli Herbadentu Pavlu Smažíkovi. A ten ještě ten den před zavíračkou do jemu samozřejmě známému obchůdku zašel a obrazně na stůl dosavadním majitelkám položil nabídku, že od nich tento byznys, kterému daly 30 let života, převezme. Za pár týdnů byl deal uzavřen. Původní majitelka Klára Matušková (a její zkušenosti) v obchodě zůstává. Hrozně hezký příběh,“ napsal Martin Hošek, který je brand konzultantem na volné noze a dříve v Herbadentu vedl marketing, na síť LinkedIn.

Není k dispozici žádný popis fotky.
Tohle už se naštěstí nestane ….. (z FB Pavla Maurera)

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia