To nejlepší a nejzajímavější z letošního ročníku konference Forum Media přináší speciální rozšířené vydání časopisu Marketing & Media.
Na 800 lidí z marketingu, komunikace a médií se po roce sešlo v prostorách pražského O2 universa na největší oborové konferenci Forum Media. Nepřeberné množství inspirace sdílelo 67 řečníků z celého světa. MAM u toho byl v každém sále, a tak ve speciálním rozšířeném vydání Marketing & Media přináší postřehy ze všech pěti scén.
Sérii vystoupení odstartoval Antonis Kocheilas z Ogilvy představením toho, jak přinese umělá inteligence nástup inspirační ekonomiky a agentury i zadavatele zbaví „ekonomiky potu“, v níž se výsledky počítají podle odpracovaných hodin. Britský profesor a experimentální psycholog z Oxfordu Charles Spence zase předvedl, jak může různým produktům i službám dodat „šťávu“ sensehacking s hudbou i světlem. O obojím více čtěte zde.
Na MAM Stage pak legendární spoluzakladatel agentury Heimat Guido Heffels, který stojí za populárními kampaněmi řetězce Hornbach, ukázal, jak buduje silné značky, aniž by četl knihy o brandingu. O tom, co ho inspiruje, čtěte zde, a dočtete se též, jak podle Tojina Thomase Eapena z Centra pro kreativní predikci generativní AI pomáhat s neotřelými koncepty, nebo proč jsou lidé nenahraditelní umělou inteligencí, jak vysvětlil Alex Stribeanu z agentury Jandl.
Effie Stage byla nejen místem, kde AKA poprvé zveřejnila shortlist kampaní ve finále letošní soutěže efektivních projektů marketingu a komunikace a spolu s ADC rovnou udělila první trofej aktuálního ročníku. Zástupci agentur i zadavatelů zde představili tajemství úspěšných kampaní, ale rovněž ukázali, jak se úspěšně hlásit do soutěží. Jejich návod najdete zde.
„Abychom docílili dopadu, musíme být opravdu kreativní. Je to stejné, jako s pomlčkou na náhrobcích. Záleží jen na vás, jak ji vyplníte, tedy jak vyplníte svůj život,“ začal překvapivě svou přednášku na scéně Media Intelligence Maximilian Schöngen ze skupiny Mediaplus. A stejně netradičně ukázal metody, jak zvýšit dopad kampaní prostřednictvím kreativních médií. Více se dočtete zde, stejně jako o nástroji Djinn, který pomocí umělé inteligence usnadňuje práci novinářům.
PR Summit dával zase návod na to, jak rozptylovat strach z práce s AI v public relations. Věnoval se tomu Alastair McCapra z Chartered Institute of Public Relations, podobně jako Nathan Kemp ze sítě Grayling, jenž provedl jejím integrováním do fungování agentury. Christina Forsgård z finské agentury Netprofile a asociace ICCO pak ukázala, jak AI používat eticky a bezpečně. Více si přečtěte zde.
Účastníci workshopů na scéně Me-dia-log se dozvěděli, kolik stojí boj s dezinformacemi i jak AI pomáhá s fact-chakingem, o čemž více zjistíte zde. V časopise pak nechybí ani vyhledávaná diskuze „shitstorm sessions“, kde filozofka Kateřina Matějčková, architekt Jaroslav Wertig a režisér Michal Čech sdíleli své příběhy a zkušenosti. Pročtěte si je v plném znění zde.