Asociace komunikačních agentur (AKA) na konferenci Forum Media poprvé představila finalisty soutěže Effie Czech Republic, postupuje 57 přihlášek ze sta.
Do 27. ročníku soutěže reklamní a marketingové efektivity Effie Czech Republic, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), bylo přihlášeno 100 prací. Z nich se na shortlist probojovalo 57 přihlášek. Nejčastěji se mezi nimi objevují projekty agentur McCann Prague, Publicis Groupe a PHD Czech. Nejčastěji zastoupenými klienty jsou pak Plzeňský Prazdroj, Česká Spořitelna, L’Oréal Česká republika a Vodafone Czech Republic.
„Už samotné umístění na shortlistu Effie představuje významné ocenění,“ říká prezidentka AKA Petra Jankovičová, která moderovala představení finalistů na Foru Media a společně s Ondřejem Novákem také zasedání poroty a její hodnocení. „Všechna hodnocení, bodování a postupy poroty se zaznamenávají do časových řad, a díky dlouhodobé práci s daty a neustálému vylepšování soutěže tak eliminujeme zkreslení a osobní preference. Diskuse je rok od roku efektivnější, což nám dovoluje mít přísnější porotu a zároveň kvalitnější přihlášky,“ dodává Jankovičová.
Ondřej Novák, ředitel ASMEA a projektový manažer Effie Czech Republic, k tomu doplňuje: „Kvalita přihlášek obecně vzrostla napříč všemi projekty, i když mezi nimi bylo méně těch výjimečných. Porota pak došla ke kolektivnímu názoru, že to věrně popisuje trh – je usazený, marketing plošně dobrý. Neřeší zásadní problémy, jako to bylo například v době covidu či inflace v posledních ročnících. Je to taková zdravá pozitivní dávka normality.“
Na shortlist se můžete podívat níže nebo si ho stáhnout zde.
Práce hodnotilo více než 40 porotkyní a porotců z řad významných zadavatelů, výzkumných, kreativních i mediálních agentur. Vysoký počet kvalitních přihlášek soutěž už tradičně zaznamenala v kategoriích Digitální marketing a Nápoje. „Je patrné, že v tomto segmentu je dobrým zvykem pravidelně měřit a vyhodnocovat dopady komunikace na značku, její vnímání, a především na prodeje,“ uvedla Jankovičová s tím, že počet kvalitních přihlášek stoupá v kategoriích, jako jsou PR, či aktivační kampaně. „Tento trend nám vysílá signál, že má jak Effie, tak trh obecně stále prostor ke zlepšení v dlouhodobém pohledu, což může přinést stabilnější růst a odolnější značky,“ dodává prezidentka AKA.
Tento rok také AKA na Foru Media poprvé představila exkluzivní analýzu přihlášek do české Effie od společnosti Kantar, a to i v evropském kontextu. „Právě hloubková analýza přihlášek nám dává možnost definovat jejich silné i slabší stránky nejen coby způsob zpětné vazby pro přihlašovatele, ale také jako důležité informace pro trh obecně. Effie totiž již dávno není ‚jen‘ soutěž, ale stala se platformou pro rozvoj efektivity marketingové komunikace jako takové,“ dodává Ondřej Novák s tím, že obsah analýzy chce soutěž vytěžit na maximum.
Představení shortlistu Effie na konferenci Forum Media pak přinese změny i pro vyhlašování vítězů, které proběhne 14. listopadu v Kině Lucerna. Moderovat ho bude dvojice Renata Rosendorfská a Jan Suda.
„Soustředit se budeme jen na vítězné práce, takže bude předávání svižnější a kratší a více ‚fresh‘. Moderátorská dvojice se bude hezky doplňovat,“ říká ještě Novák a odhaluje jedno z dalších překvapení pro gala: „Jedním z hostů večera bude Tereza Eliášová, marketingová ředitelka Českého paralympijského výboru, která bude předávat ocenění v kategorii sportovní marketing.“