Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

První trofej z Effie má Epická Lego výhra od Kreativ Gangu, ADC a AKA ji ocenily za kreativitu

© Lego

Na konferenci Forum Media udělil český Art Directors Club speciální cenou za kreativitu soutěže Effie Czech Republic kampani Epická Lego výhra, která oslovila nejen děti.

Speciální ocenění za kreativitu v rámci soutěže Effie, která je výsledkem spolupráce Asociace komunikačních agentur (AKA) a Art Directors Clubu (ADC), vybrala porota složená z předních odborníků na kreativní komunikaci. Vyzdvihla kampaně, které přinesly nejen výborné obchodní výsledky, ale také originální kreativní řešení. „Speciální cena za kreativitu je uznáním pro značky a agentury, které se nebojí jít dál a přinést zákazníkům nejen produkt, ale i hodnotný zážitek a inspiraci,“ uvedla prezidentka AKA Petra Jankovičová.

Z užšího výběru pěti prací ze shortlistu Effie vzešla vítězně kampaň Epická Lego výhra od agentury Kreativ Gang, jíž ocenění na konferenci Forum Media předal Miky Karas, předseda ADC. Kampaň staví na myšlence propojení značky Lego s vesmírem. Podařilo se jí s „wow efektem“ emocionálně zasáhnout cílovou skupinu dětí ve věku 6 až 10 let a jejich rodiče. I bez masivní mediální podpory si kampaň vybudovala virální potenciál díky soutěži s hlavní výhrou z tisíce minifigurek, které se skutečně dotkly vesmíru.

Reklama
ČEZ

„Kreativní příležitosti jsou všude kolem nás, stačí je objevit s trochou fantazie. Epická Lego výhra je důkazem, že jednoduchý nápad může přinést ohromný úspěch. Myšlenka ‚vystřelíme Lego raketu s posádkou do vesmíru‘ skvěle rezonovala s cílovou skupinou a přinesla silný PR efekt,“ říká porotce Marek Uličný, „associate creative director“ agentury Oh my Dot.

Prezidentka AKA Petra Jankovičová, která moderovala rozhodování stejně jako zasedání hlavní poroty Effie, zdůrazňuje, že finalisté speciální ceny byli vybráni z již shortlistovaných kampaní: „To znamená, že již prošli velmi přísným výběrem ve třech kolech – předkolem, kde výsledky a data ověřovali zástupci výzkumných agentur, online kolem, kde práce získávaly body od porotců na základě přísných kritérií, a nakonec druhým kolem, kde 40 porotkyň a porotců z řad klientů, komunikačních, mediálních a výzkumných agentur tento výběr ještě důkladně korigovalo.“

Vedle Epické Lego výzvy se na shortlistu pro ocenění za kreativitu objevily tyto práce:

Nejlepší bublinky ve Varech pro Pilsner Urquell od agentury B&T a studia Imminent
Kampaň, vytvořená pro 57. Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, zaujala tím, že nejexkluzivnější „bublinky“ festivalu nejsou ve sklenici šampaňského, ale v pivní sklenici. Tento chytrý twist, umocněný přítomností herečky Aňy Geislerové v „pivní róbě,“ přinesl kampani obrovský PR zásah. „Výsledkem byla výrazná a vizuálně moderní kampaň a zároveň oslava českého piva, která posílila pozici značky v prémiovém segmentu,“ říká mimo jiné kreativní ředitelka agentury Wellen Nicole Lypinská, která ocenila jedinečnost kampaně a silný vizuální dojem, který vystihuje spojení prémiového segmentu a české tradice.

Dlouhodobé snižování úmrtnosti, zranění a hmotných škod od McCann Prague pro ČAP
Víceletá a oceňovaná kampaň 13 minut s cílem snížit následky nebezpečné rychlosti na českých silnicích dokázala několikrát zpracovat komplikované téma tak, že oslovilo širokou veřejnost. „Osobně si velmi cením zejména toho, že ani po prvním, silném roce spuštění kampaně agentura ani klient nepolevili a byli schopni doručit stejně zajímavá a exekučně dotažená řešení i v následujících letech,“ uvádí porotce Michal Pivarči, kreativní ředitel agentury Ogilvy.

Boj o vodu přinesl Radegastu průlom na cestě do prémiového segmentu od Triad Advertising pro Plzeňský Prazdroj
Projekt upozornil na důležitost ochrany vody a změnu klimatu prostřednictvím piva vyrobeného z atmosférické vlhkosti. Zároveň ukázal, že pivovarnictví může být udržitelné, demonstroval nutnost šetřit vodou a také široké veřejnosti ukázal, že pro zadržování vody značka Radegast skutečně něco dělá. „Radegast Futur je unikátní a inovativní demonstrací toho, že produkt, pro něhož je voda alfou omegou, se dokáže zařídit jinak a obejde se bez ní. Takže proč bychom se i my nemohli zařídit jinak a naši spotřebu vody taky snížit. Jednoduše pochopitelné, inovativní, ‚bold‘,” shrnuje Jana Brišová, senior copywriterka agentury Zaraguza.

Effaclar for Gamers: speed ruk k 5x vyšším prodejům od Bubble pro L’Oréal, La Roche Possay
Produktová řada Effaclar přišla s kampaní, která dokazuje, že i velké značky mohou oslovit specifické komunity hráčů s přesným a efektivním poselstvím. Aktivace“ dramatizovala rychlé účinky produktu prostřednictvím formátu speedrun ve hře Fortnite. Spojením benefitu produktu s oblíbeným herním žánrem dosáhla silného propojení mezi značkou a herní komunitou. „Získat pozornost hráčů už nestačí jen gamingovým obsahem. Musíte se trefit přesně do komunity kolem konkrétní hry a využít herních principů,“ uvádí Miky Karas, kreativní ředitel agentury Engine Room, a dodává: „Effaclar Speedrun nabízí zdánlivě jednoduché, přesto ale komplexní a skvěle funkční řešení. Tady si prostě kreativita zaběhla stejné kolečko s efektivitou.“

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)