Reklama

Startuje 23. ročník soutěže Zlatý středník

Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností (ASCOPA) spustila přihlašování do Zlatého středníku. Přibyla kategorie pro regionální projekty a cena Grand Prix pro odpovědnou komunikaci.

Zadavatelé a agentury mohou své projekty přihlásit do 20 hlavních tematických a 9 oborových kategorií přes web soutěže Zlatý středník. Do konce ledna se mohou registrovat za zvýhodněnou Early Birds cenu. Deadline je pak 31. března.

Jednou z významných novinek soutěže je vytvoření nové kategorie Regiony, která dává prostor projektům reflektujícím potřeby místních komunit.

Reklama

„Regionální projekty často přinášejí unikátní přístupy a řešení, která mají vliv v rámci místních a regionálních komunit a mohou být inspirací i na celostátní úrovni. Proto chceme vyzdvihnout jejich důležitost a představit je jako inspiraci,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka ASCOPA.

Další novinkou je kategorie Grand Prix Odpovědná komunikace, která doplňuje stávajících pět hlavních cen, jimiž jsou Projekt roku, Nejlepší agentura, Talent, Osobnost PR a Měření efektivity.

Nová trofej oceňuje kampaně naplňující odpovědnou roli a pozitivní společenský dopad komunikace.

„Odpovědná komunikace je zásadní nejen pro budování důvěry, ale také pro udržitelné fungování nejen organizací, ale především společnosti jako celku,“ uvádí Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru ASCOPA.

Podle něj může jít o projekty, jako je podpora mediální gramotnosti, férového dialogu stojícího na demokratických hodnotách a inkluze všech skupin z pohledu komunikace tvoří koncept odpovědné komunikace, který stojí proti zavádějícím a lživým informacím a rozdělování společnosti.

„V této kategorií tak chceme ocenit projekty, které jdou příkladem,“ dodává Vlček.

Letošní Zlatý středník opět klade zvýšený důraz na měření efektivity, což se odráží ve způsobu hodnocení. ASCOPA proto chystá jako inspiraci sérii přednášek na téma měření PR a představení úspěšných projektů loňského ročníku.

Do vyhodnocení projektů se zapojí více než 120 zkušených odborníků z oblasti PR, marketingu, digitální komunikace i grafického designu. Soutěž tradičně poskytuje všem účastníkům detailní písemnou zpětnou vazbu na přihlášené projekty.

Pokračuje rovněž možnost postupu do mezinárodních cen World Public Relations and Communication Awards, na nichž přihlašovatelé z Česka již třikrát zvítězili.

Také zapojení Slovenska do soutěže je stále intenzivnější, a to díky spolupráci se skupinou Komunikační experti, která sdružuje špičkové odborníky z oblasti PR a komunikace.

„Dlouhodobě podporujeme soutěž Zlatý středník, protože jde o skvělou platformu pro zviditelnění kvalitních projektů a sdílení inspirace mezi českými a slovenskými týmy. Spolupráce s ASCOPA nám umožňuje posouvat laťku ještě výš,“ říká Tereza Molnár, současná předsedkyně a spoluzakladatelka skupiny.

Slavnostní vyhlášení vítězů 23. ročníku soutěže Zlatý středník se uskuteční 11. září 2025 v prostoru Empire Hall ve Slovanském domě v Praze.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_6

MAM Exkluzivně v časopise

Adam Lazár
Jan Weisshäutel, Sprint
Unicorn Army

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka