Agenturou ročníku komunikační soutěže se opět stala Svengali Communications, osobností PR je Radek Vítek a talentem Milan Říský. PR Klub se též nově představil jako ASCOPA.
Ceny oborové soutěže Zlatý středník, která již 22 let oceňuje nejlepší komunikační projekty a firemní média, znají své vítěze, kteří si převzali ocenění v Empire Hall ve Slovanském domě. Odborné poroty složené z řad odborníků na komunikaci i novinářů udělily ocenění celkem ve 34 kategoriích.
Soutěž nově udělila celkem pět Grand Prix ocenění. Trofej pro nejlepší agenturu získal už podruhé v řadě tým Svengali Communications, jehož práce získala během posledních tří let téměř čtyři desítky ocenění. Titul Osobnost PR převzal Radek Vítek z agentury MSL Czech Republic a Talentem roku se stal Milan Říský ze Studijní a vědecké knihovny Plzeňského kraje, který boří nejen zažitá klišé o knihovnících a knihomolech, ale zejména o tom, jaká témata patří do komunikace knihoven a stojí za projektem „true crime“ cyklu Plzeňské zločiny.
Grand Prix za Projekt roku získala Česká televize za kampaň Máme Smysl pro tumor, jež získala také zlato v kategorii Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG. Seriál doprovodila intenzivní preventivní a osvěta k problematice onkologických onemocnění. Projekt zahrnoval spotové kampaně neziskových organizací, podcastovou sérii, edukační videa, komunikaci na sociálních sítích, zpravodajské a redakční vstupy i speciální merch.
Novinkou galavečera byla cena Grand Prix Měření efektivity. Tu získaly Good Game s La Roche-Posay – L’Oréal Group za projekt Effaclar Speed Run, která má i zlato za Využití sociálních sítí a influencer marketing. Značka s agenturou vytvořily k uvedení produktu Duo+M a s herním influencerem Dodem vlastní mapu ve hře Fortnite, které dominovala jeho obří hlava. Hráči dostali za úkol Doda co nejrychleji zbavit akné. Výsledkem byl nárůst prodejů tohoto produktu o 485 procent oproti předchozí kampani.
Projekty zapojené do soutěže Zlatý středník hodnotilo celkem 18 porot složených ze 124 profesionálů z jednotlivých oblastí, které jsou součástí oboru public relations, marketingu a audiovizuální tvorby. Kompletní výsledky si můžete stáhnout zde.
Z PR Klubu je ASCOPA
Letošní ročník Zlatého středníku byl zároveň poslední, který se konal pod hlavičkou PR Klubu. Organizace během slavnostního večera oznámila rebranding a změnu názvu na Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností (Association of Strategic Communication and Public Affairs – ASCOPA).
Vyjadřuje tím posun směrem, který lépe odpovídá zaměření organizace i šíři členské základny. S tím se pojí i role, kterou chce ASCOPA zastávat při reprezentaci oboru PR a public affairs, jeho dalším rozvoji a kultivaci, a zdůrazňování jeho strategické role pro management firem, stejně jako pro vedení veřejných a neziskových organizací.
„Sjednocujeme název organizace s tím, co ve skutečnosti děláme a čím jsme. ‚Klubovost‘ už nereflektovala ani naše aktivity, ani potřeby oboru a našich členů. Naším cílem je dále posilovat vnímání public relations jako komplexního komunikačního oboru, který je nedílnou součástí nejvyššího managementu a jeho rozhodování,“ uvedl Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru.
Více o proměně PR Klubu na asociaci ASCOPA s vizuální identitou, za níž stojí studio Ginger&Fred, si přečtěte ve vydání Marketing&Media (38/2024), které vyjde v pondělí 16. září spolu s galerií projektů oceněných v letošním Zlatém středníku,