Skip Pay míří na Slovensko, nabídne produkt nákup na Třetinu

Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 procent – nákup na Třetinu.

Služba umožňuje rozložit platbu až 100 000 Kč do tří bezúročných splátek. Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. Skip Pay jim nyní nabízí možnost oslovit zákazníky komfortnějšími platebními možnostmi, aby nemuseli konkurovat jen cenou.

Česká e-commerce se po několika hubených letech opět rozjíždí – podle dat Heureky dosáhla v loňském roce obratu 194 miliard, což je meziroční nárůst o 5 procent. Zákazníkům se opět vrací kupní síla – z let utahování opasků jim ovšem zůstal návyk dvakrát obrátit každou korunu.

Zároveň se konstantou v rovnici zákaznického uvažování stali i zahraniční, často mimoevropští obchodníci a tržiště, kteří sice nekonkurují kvalitou, ale cenou – a ta je pro českého i slovenského zákazníka stále důležitým faktorem. Obchodníci tak potřebují maximálně využít potenciál lokálního trhu a oslovit více zákazníků. Lokální trh ovšem nemusí nutně znamenat pouze ten český. Skip Pay, fintech od ČSOB, proto nyní přináší svůj nákup na Třetinu na Slovensko.

„Česká a slovenská e-commerce jsou v lecčems spojené nádoby – srovnatelná cenová hladina, podobně konzervativní přístup k financím a samozřejmě potřeba konkurovat nadnárodním gigantům. Řada našich partnerů je aktivní i na Slovensku a my jim proto chtěli dát příležitost nabídnout zákazníkům stejné služby a oslovit je i jinak než jen cenou,“ říká Richard Kotrlík, CEO Skip Pay.

„Z našich dat vyplývá, že zájem o Třetinu, respektive objem plateb, vzrostl loni v Česku o 407 procent a proto jsme pro slovenský trh zvolili jako první naši službu právě rozloženou platbu. Ta je pro odloženou platbou dosud nepolíbené zákazníky i nejvíce pochopitelná – nákup na tři části bez navýšení, který jim umožní zvládnout nenadálý výdaj bez díry v rodinném rozpočtu nebo třeba koupit kvalitnější zboží, které bude lépe sloužit či déle vydrží, aniž by rozpouštěli své úspory,“ dodává Kotrlík.

Postupné představování služeb Skip Pay bude pro slovenský trh klíčové – narozdíl od českého trhu je na Slovensku asi „jen“ okolo 13 900 e-shopů na přibližně 5,5 milionu obyvatel, tedy poměrně méně než v Česku. V menšině jsou zejména nadšenecké e-shopy – ty se do e-commerce vůbec nepouštějí. Mnohem větší oblibě se také těší tradiční platba v hotovosti.

„Mimo kamennou prodejnu je na Slovensku stále poměrně rozšířená dobírka – v kontrastu s tím ale roste obliba online platebních metod. Pro Slováky, stejně jako pro Čechy, je důležitá bezpečnost nákupu, rychlé doručení a možnost bezproblémového vrácení. A samozřejmě dají i na reference. Naše obchodní partnery prověřujeme, zákazníci k nim tak mohou získat o to větší důvěru,“ komentuje Richard Kotrlík.

© Skip Pay

Uspět na slovenském trhu nemusí být složité ani pro český e-shop, ani pro slovenský

Řada českých obchodníků chce maximálně využít potenciál podobnosti obou trhů a proniknout i na ten slovenský. Nemusí to pro ně být složité. A benefit v podobě platby zboží v hodnotě až 4000 eur, kterou si zákazník rozloží do tří bezúročných splátek, není vyhrazen jen pro české obchodníky expandující na Slovensko.

„Očekáváme, že slovenský trh pořádně poznáme až praxí, a počítáme s tím, že naše portfolio služeb na Slovensku časem rozšíříme a upravíme na míru potřebám slovenského trhu – zatím to ale vypadá, že s nákupem na Třetinu jsme rozhodně na správné cestě,“ říká Richard Kotrlík.

Aktuálně mohou zákazníci využít Třetinu na e-shopech, jako je Invia, Travelking, Benlemi, Olivie nebo třeba DroneRepublic. Postupně bude Skip Pay Třetinu spouštět kromě jednotlivých e-shopů i na platebních branách. V průběhu března bude Třetina od Skip Pay k dispozici i na platebních branách GoPay a Comgate, čímž se rozšíří na tisíce potencionálních e-shopů.

„Máme radost, že můžeme našim slovenským obchodníkům přinést platbu na Třetiny přes Skip Pay – metodu, která si v Česku získala velkou popularitu a nyní ji zavádíme i na Slovensku. Díky ní mohou e-shopy nabídnout zákazníkům možnost rozložit platbu na tři části bez navýšení, což podporuje větší ochotu nakupovat a zvyšuje jejich tržby. Tuto možnost nyní může využít přes 6000 slovenských e-shopů, které s GoPay přijímají platby v eurech,“ říká Petr Vaněk, CEO GoPay.

Doplněk je taktéž k dispozici na Shoptetu. Zájem projevují i další partneři, kteří vnímají potenciál Třetiny oslovit zákazníka, jenž nejde prvoplánově po ceně a vyžaduje kvalitu zboží i služeb. Samozřejmě ale chce dostat za své peníze maximum a využít je maximálně efektivně, což mu umožňuje právě nákup na Třetinu.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)