Slevomat pokračuje ve své vizi plnit lidem kalendáře, potvrzují výsledky pravidelného kvartálního měření od společnosti Behavio. Zážitkový portál si tak nadále udržuje svou pozici lídra v oblasti cestování i volného času.
Na Slevomat si v souvislosti s cestováním vzpomene celkem 94 procent Čechů, čímž předčí i cestovní kanceláře jako Fischer a Invia (86 %).
Značku si spontánně vybavilo 37 procent respondentů, což představuje desetiprocentní nárůst za tři měsíce v porovnání s měřením z června letošního roku.
Naopak u konkurenční značky Invia to bylo jen devět procent, u CK Fischer dvě procenta, a na Blue Style si sám od sebe vzpomněl pouze jeden respondent ze 100.
Zákazníci si pak značku spojují především s wellness pobyty a kratšími výlety (72 %), přičemž téměř stejný podíl ji vnímá jako poskytovatele dobrých cen a slev.
Růst povědomí a popularita značky v této kategorii poukazuje na strategickou pozici Slevomatu, jenž se stal synonymem pro širokou a výhodnou nabídku cestování, zejména pro krátkodobé pobyty zaměřené na wellness a odpočinek.
Významný posun nastal i ve spojení se sezonními pobyty. U zimních pobytů si Slevomat vybaví 56 procent respondentů, což je nárůst o šest procentních bodů za tři měsíce oproti předchozímu měření.
Konkurence v těchto ukazatelích stagnuje, přičemž obdobné úrovně v souvislosti se zimními dovolenými dosahuje pouze Booking.com (57 %).
Obdobně si Slevomat vede i u letních dovolených, kde se vyrovná i cestovním kancelářím, které nabídky dovolených v letním období tradičně poskytují.
Slevomat se tak čím dál více stává relevantnější volbou pro ty, kteří hledají nabídky pobytů během jakékoliv sezony.
Značka rovněž vede v oblasti inspirace na dárky a volný čas, kde o ní má povědomí 95 procent respondentů. Oproti konkurenci zaznamenává stabilní růst ve všech sledovaných oblastech.
Lidé si Slevomat nejčastěji spojují s nabídkou zážitků bez ohledu na roční období, čímž značka upevňuje svou pozici hlavního zdroje inspirace pro celoroční trávení volného času.
Pozitivní vztah k ní vyjádřilo 79 procent dotazovaných a Slevomat je zároveň první volbou pro každého druhého Čecha při hledání inspirace ke koupi vhodného dárku nebo nápadů na výlet.
Svou vedoucí pozici plánuje Slevomat nadále posilovat. Na jaře letošního roku představil zcela nový komunikační styl s lupou z ikonického modrého ozubeného kola.
Místo původních sezonních kampaní značka v televizním vysílání již působí celoročně.
„Díky dlouhodobé strategii zaměřené na budování značky Slevomat se nám podařilo dosáhnout vedoucí pozice na trhu v oblasti volnočasových aktivit a cestování. Každá nová zkušenost, kterou našim zákazníkům přinášíme, nás posouvá vpřed a upevňuje naši pozici značky, která nabízí širokou nabídku produktů pro trávení volného času,“ uzavírá Martin Hrubý, Brand Director značky Slevomat.
O průzkumu
Data jsou výsledkem průzkumu společnosti Slevomat. Průzkum byl realizován výzkumnou agenturou Behavio a byl proveden na reprezentativním vzorku tisíce respondentů. Sběr dat byl prováděn online prostřednictvím metody CAWI v září 2024.