Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Povaha našich útrat napoví reklamě

Konzultační společnost Adastra testuje princip textové analytiky popisků platebních transakcí v on-line bankovnictví, hojně využívaný ve Spojených státech. Celý proces začíná u definice klíčových slov, pomocí nichž se vytipují klienti, kteří se například chystají na dovolenou, budou rekonstruovat, mají děti nebo chtějí kupovat auto apod. K nim banka přiřadí relevantní bankovní produkty (případně vznikne idea produktu nového). Proces pak končí personalizovanou nabídkou produktu, který se klientovi může hodit.

Banky sice mají k dispozici enormní množství zákaznických dat, ale buď s nimi nepracují vůbec, nebo je vyhodnocují spíše v dlouhodobém horizontu (kolik klient utrácí a kolik mu proteče účtem) a pracují s omezenou segmentací zákazníků, většinou limitovanou šesti skupinami. Adastra oproti tomu operuje s aktuální situací klienta banky.

Hraje se o loajalitu

Zaplatí-li klient podle popisku v transakci 30 tisíc jako zálohu na dovolenou, měla by mu banka v tu chvíli nabídnout cestovní pojištění. Pokud klient přestává platit „nájem“, měl by jeho bankéř od systému dostat informace a zjistit u klienta, zda si například nesjednává hypotéku u jiné banky.

Reklama
ČEZ

„Textová analýza popisků platebních transakcí může bankám pomoci vytvářet účinné kampaně i na opomíjené skupiny klientů,“ konstatuje Dagmar Bínová, datová analytička Adastry. Úspěšnost personalizované kampaně pro vytipované klienty na základě textové analytiky je ve srovnání s plošnou kampaní zhruba desetinásobně větší. Pohybuje se na 6-7 procentech oproti plošné kampani s dosahem 0,6 procenta.

Datové analytiky lze využít v marketingu i distribuci. Podle dat Adastry jsou klienti nejčastěji ve finančni tísni 1. září. Banka by tak měla ideálně zareagovat nabídkou debetního čerpání a informovat o tom klienty SMS zprávou.
Foto: Margetroid

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)