Zhruba před rokem přidal anglický týdeník Economist k dvojici svých zaměstnanců pro sociální sítě dalších osm. Výrazné rozšíření mělo za úkol zvětšit čtenářskou základnu a dostat týdeník k novému publiku.
„Pokles reklamy v printu nás přinutil zaměřit se víc na budování stabilního předplatitelského obchodního modelu,“ říká Denise Lawová, která se věnuje komunitě Economistu. „Potřebujeme najít nové předplatitele, což je důvod, proč jsme investovali do social media týmu,“ říká.
Problém se známým jménem
Lawová nedávno výsledky rozšířeného desetičlenného týmu shrnula na svém blogu. Podle všeho je s nimi redakce spokojena. V meziročním srovnání vzrostl počet sledujících na sociálních sítích o 55 procent. Počet reálných uživatelů, kteří na stránky Economistu přicházejí ze sociálních sítí, vzrostl o 40 procent. Co je pro týdeník ale nejdůležitější, růst se dotkl i digitálního předplatného. Podle zatím zveřejněných čísel vzrostlo v druhé polovině loňského roku o 31 procent.
Podle Lawové pomáhají sociální sítě řešit týdeníku problém se známostí značky. Titul s téměř 180letou tradicí podle ní ještě pořád velké procento lidí nezná. Zároveň odbourává problém plynoucí z názvu časopisu. Řada lidí je přesvědčena, že Economist je pouze o ekonomice.
Snahou týmu je podle Lawové ukazovat na sítích šíři záběru týdeníku. „Naše data ukazují, že čtenář má větší šanci stát se předplatitelem poté, co vyzkoušel rozmanitost našeho obsahu,“ vysvětluje Lawová.
Tato data podle ní zároveň podporují strategii týdeníku, v rámci které se propagují všechny druhy článků, nejenom ty, u kterých se očekává největší ohlas. Economist ale zároveň odmítá mířit na příliš široké obecné publikum, aby odolal pokušení snižovat laťku obsahu na sítích.