Atmedia: televizi si alespoň jednou týdně zapne 86 procent Čechů

Televize zůstává klíčovým médiem s největším dosahem, když si i v roce 2024 udržela pevné místo v životě Čechů. Podle aktuálních dat obchodního zastupitelství Atmedia ji sledovali průměrně 3 hodiny a 36 minut denně.

Televizi si v loňském roce zapnulo každý den v průměru 68 procent českých diváků ve věku 15+, kteří jejím sledováním trávili průměrně 3 hodiny a 36 minut denně.

„Aspoň jednou týdně si televizi zapnulo dokonce 86 procent diváků, tedy více než sedm milionů lidí. Televize tak stále zůstává médiem s obrovským zásahem a efektivním nástrojem pro oslovení širokého publika,“ uvádí Michaela Suráková, ředitelka společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje tematické TV stanice z mediálních skupin Canal+, The Walt Disney Company, Warner Bros. Discovery nebo JOJ.

Sledování TV mimo domov může tvořit i 10 procent z celkové sledovanosti

Vysoké hodnoty TV sledovanosti jsou společným jmenovatelem všech států takzvané visegrádské čtyřky. Na první příčce se dlouhodobě drží Maďarsko, kde v loňském roce trávili diváci ve věku 18+ sledováním televize 5 hodin a 15 minut denně. Následuje Polsko, kde loni dosáhla sledovanost na 4 hodiny a 25 minut denně.

Nejblíže k mediálnímu chování Čechů mají slovenští diváci, kteří v uplynulém roce věnovali sledování televize v průměru 3 hodiny a 55 minut denně. Ve všech státech V4 zůstává TV sledovanost meziročně stabilní, s mírným poklesem pouze v Česku a na Slovensku (o rok dříve trávili Češi u TV v průměru o tři minuty denně více).

Zajímavým příkladem je Polsko, kde naopak sledovanost vloni vzrostla meziročně o sedm minut denně. „Polský trh se odlišuje tím, že součástí oficiální TV měny je také sledovanost mimo domov. V loňském roce navíc došlo k zpřesnění definice tohoto typu sledovanosti, což vedlo k jejímu celkovému meziročnímu růstu,“ upozorňuje Michaela Suráková.

Zároveň dodává, že bude zajímavé sledovat případný nárůst TV sledovanosti i v Česku, pokud bude spuštěn projekt měření TV sledovanosti mimo domov. „Například v Polsku v lednu tohoto roku představovala sledovanost mimo domov 10,45 procenta z celkového počtu natočených GRPů v cílové skupině 16–59 let. To už je poměrně zajímavé číslo,“ uzavírá Suráková.

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard