Reklama
Megaboard

Sledovanost TV v Česku meziročně klesla o tři procenta, u GenZ výrazně víc

Tři hodiny a třicet devět minut. Tak dlouho v průměru Češi starší 15 let denně sledovali televizi v roce 2023. Meziročně tak došlo k dalšímu poklesu, a to o šest minut. Daleko dramatičtější je situace u generace Z, která tráví u TV už jen na 45 minut denně.

V porovnání s okolními státy visegrádské čtyřky je televizní sledovanost v Česku dlouhodobě nejnižší a potvrdil to i loňský rok. „Televizní sledovanost sice meziročně klesla, ovšem šlo o pouhá tři procenta. S více než 3,5 hodinami denně je televize stále silné médium, u kterého tráví čeští diváci podstatnou část dne,“ komentuje výsledky za rok 2023 Pavel Müller, šéf výzkumu a marketingu ve společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje 24 měřených tematických TV stanic. Dále dodává, že si televizi denně zapnulo v průměru 70 procent diváků ve věku 15+ a aspoň jednou týdně dokonce 87 procent diváků. Televizní pořady aspoň někdy sleduje 93 procent českých domácností.

Rok 2023 potvrdil rozdíly v mediálním chování různých věkových skupin diváků. Nejméně času trávili sledováním televize diváci ve věku 15–24 let, konkrétně 45 minut denně. O rok dříve to bylo 51 minut, což představuje téměř 12procentní pokles. „Televizní sledovanost u generace Z, tedy diváků ve věku 15–24 let, se od roku 2022 pohybuje pod jednou hodinou denně. Hned následující generace Y, tedy diváci ve věku 25–34 let, však trávili sledováním televize více než dvojnásobek času – téměř dvě hodiny denně,“ upozorňuje Pavel Müller na výrazný mezigenerační rozdíl v televizní sledovanosti. „Diváci ve věku 35–54 let pak sledují televizi v průměru přes 3 hodiny denně,“ doplňuje Pavel Müller.

Výrazný mezigenerační rozdíl mezi diváky z generace Z a Y je společný pro všechny státy V4. Ovšem zatímco v Polsku v loňském roce diváci ve věku 15–24 let poprvé trávili sledováním televize méně než jednu hodinu denně, v Maďarsku se i přes meziroční pokles přibližuje televizní sledovanost v této věkové kategorii dvěma hodinám za den.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále