Komunikační holdingy potvrdily akvizici, o níž informoval Wall Street Journal. Ze spojené společnosti bude podílníkům Omnicomu patřit 60,6 procenta, vlastníkům Interpublic 39,4 procenta.
Jak společnosti uvádějí v tiskové zprávě o akvizici, nový Omnicom bude celkově zaměstnávat přes 100 tisíc lidí a díky synergiím by se mělo ročně ušetřit 750 milionů dolarů na nákladech.
„Toto spojení nám umožní zrychlit inovace a využít významných příležitostí, které přináší nové technologie v době exponenciálních změn. Teď je ten nejlepší čas pro to, spojit naše technologie, schopnosti, talenty a zastoupení po světě tak, abychom klientům přinesli ty nejlepší a na datech založené výsledky,“ uvedl John Wren, předseda představenstva & CEO Omnicomu.
CEO Interpublic Philippe Krakowsky k tomu doplnil: „Spojení představuje obrovskou strategickou příležitost pro naše ‚stakeholdery‘ a jako součást ještě rozsáhlejší sítě zvýrazňuje naše investice do platforem a talentu.“
Akvizice je založená na akciích – každý podílník IPG získá za jeden cenný papír 0.344 akcie Omnicomu. Kombinované tržby společností za rok 2023 představují 25,6 miliardy dolarů, což je z globálního pohledu staví na první místo. Z toho 57 procent přichází z domovských Spojených států.
Oba holdingy mají v plánu dál vydávat dividendy do ukončení akvizice, což se očekává v druhé polovině příštího roku. Schválit ji ještě musí akcionáři obou skupin či regulátoři. Po dokončení fúze pak bude skupina používat jméno Omnicom, i na Newyorské burze jí zůstane značka OMC.