Reklama
Megaboard

Nová komunikační jednička na obzoru? Omnicom jedná o koupi Interpublic

Komunikační holding Omnicom jedná o fúzi s konkurenční skupinou Interpublic, uvedl deník Wall Street Journal. Po spojení by tržbami předstihly WPP a Publicis Groupe.

Skupina Omnicom je podle nedělní zprávy deníku Wall Street Journal (WSJ) v pokročilém stádiu jednání o akvizici skupiny Interpublic (IPG). Mělo by jít o transakci, která IPG ocení na 13 až 14 miliard dolarů bez započtení dluhu.

Dohoda by propojila dva z největších komunikačních holdingů – třetí Omnicom, pod nějž spadají sítě jako BBDO, DDB, TBWA, OMD či PHD, a čtvrtý IPG, jemuž patří značky jako McCann, Weber Shandwick, MullenLowe či Mediabrands.

Obchod by podle WSJ mohl být oznámen už tento týden. Tržby společností po spojení by představovaly 20 miliard dolarů ročně, čímž by americké skupiny přeskočily dosavadní globální jedničku, britskou WPP, jejíž tržby představují zhruba 20 miliard dolarů, a dvojku v podobě francouzské Publicis Groupe, její tržby jsou v přepočtu asi 13 miliard dolarů.

Dohoda zcela jistě přitáhne zvýšenou pozornost regulátorů trhu, před jedenácti lety byla ostatně právě kvůli regulatorním překážkám odvolána fúze Omnicomu a Publicis Groupe. Jak připomíná magazín The Drum, zasáhly tehdy také do dění mocenské boje během dolaďování „spojení rovných“.

Bude zajímavé sledovat, jak na případný obchod zareaguje konkurence. Třeba Publicisu nedávno v novoročním přání rapper Snoop Dogg gratuloval k tomu, že se z něj po období růstu rychlejšího než trh stane nová jednička na globálním trhu.

Publicis jako jeden z hnacích motorů růstu zmiňuje přístup „Power of One“, v němž se propojují aktivity jednotlivých agenturních značek. Podobně na synergii nabídky sází i WPP, která v posledních letech některé agenturní značky propojuje doslova. Například při nedávném vytvoření agentury VML, jež vznikla spojením kreativních VMLY&R a Wunderman Thompson, nebo v mediálním segmentu vzniklá Essence MediaCom.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále