Proměňte se v hračku a podpořte UNICEF – #childrightplay

Dětský fond OSN (UNICEF) spouští kampaň na podporu Mezinárodního dne hraní, který připadá na 11. června. A vy se můžete snadno zapojit – tady je návod, jak na to.

Možná jste zaznamenali nedávný trend takzvaných „starter packs“, kdy lidé pomocí umělé inteligence – nebo i klasickými metodami – zobrazují sami sebe jako hračky a sdílejí své výtvory na sociálních sítích. Právě tento nápad inspiroval UNICEF, organizaci OSN zaměřenou na pomoc dětem, k originální kampani.

Červen je Mezinárodním dnem hraní a odkazuje na 31. článek Úmluvy o právech dítěte. Ten byl přijat v roce 1989 a ratifikovala jej drtivá většina států po celém světě.

Článek 31 říká, že každé dítě má právo na odpočinek, volný čas a hru – tedy na aktivní odpočinek odpovídající jeho věku a na svobodný přístup ke kulturnímu a uměleckému životu. Hra totiž úzce souvisí s rozvojem tvořivosti.

Chcete se také postavit za právo dětí na hru? UNICEF vyzývá veřejnost, aby se od 30. května 2025 zapojila do kampaně na sociálních sítích. Stačí, když se proměníte ve svou oblíbenou hračku nebo figurku z dětství a přidáte hashtag #ChildRightPlay. Nebo to udělejte jednodušším způsobem – prostě jen sdílejte fotku své oblíbené hračky. Každý příspěvek pomáhá zvyšovat povědomí o důležitosti hry v životě dítěte.

Hra je přirozenou součástí dětského života. Pomáhá jim učit se, objevovat svět a vyjadřovat se. Při hře děti zkoušejí nové role, pracují s různými materiály a přicházejí s vlastními nápady. Rozvíjejí fantazii a učí se řešit problémy – a tím získávají odolnost, kterou budou potřebovat i v dospělosti. Hra je zkrátka klíčová pro zdravý rozvoj dítěte – fyzický, kognitivní i emoční. Právě na to chce kampaň UNICEF Švýcarsko a Lichtenštejnsko upozornit.

Jako inspiraci uvádíme příklad výše – vytvořil ho pomocí umělé inteligence Philipp Skrabal, CCO, partner a člen představenstva komunikační aliance Team Farner. A jak se zdá, také velký fanoušek stavebnic Lego.

Tak hurá do toho – začněte si hrát! A nezapomeňte sdílet svou hračkářskou podobu na sociálních sítích s hashtagem #childrightplay.

Picture of AdForum

AdForum

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Odpovědnost
Beats for Love
úkolníček

MAM Exkluzivně v časopise

Hana Tran Phuong Tra
Tomáš Janča
GenZ a Golden Years
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Svijany Shine_nový web-otvírák - 2025-05-26T153410
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
Holba
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Svijany Shine_nový web-otvírák - 2025-05-26T153410
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
Holba