Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ceny Effie jsou rozdány, nejčastěji vítězily McCann Prague a Plzeňský Prazdroj

© AKA

Už 27. ročník Effie Awards Czech Republic zná své vítěze. Komu všemu se podařilo uspět?

Šest zlatých, 18 stříbrných a 21 bronzových trofejí z 27. ročníku Effie Awards Czech Republic našlo své majitele během slavnostního galavečera v pražském Kině Lucerna. Soutěž efektivního marketingu a komunikace, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur pak ve stejný den udělila i čtyři speciální ocenění partnerů.

Nejvíce cen si celkově odnesla agentura McCann Prague s osmi trofejemi následovaná Ogilvy s pěti a VML a Publicis Groupe se čtyřmi pro každou. Mezi zadavateli má nejvíce oceněných prací Plzeňský Prazdroj s osmi trofejemi. Čtyřikrát uspěla Česká spořitelna a po třech trofejích získaly AmRest, Heineken, L’Oréal a Vodafone.

Reklama
ČEZ

„Effie je důkazem toho, jak významná je dlouhodobá spolupráce a sdílení know-how napříč celým odvětvím. Tento projekt stojí na pevné spolupráci s výzkumnými agenturami, sdružených v SIMAR, a na konstruktivních diskusích uvnitř poroty, kde se setkávají klienti, kreativci, mediální agentury a výzkumníci spolu s nezávislými odborníky z trhu,“ uvedla Petra Jankovičová, prezidentka AKA a CEO agentury Triad, a dodala: „Dlouhodobé partnerství se ostatně odráží i v přihlašovaných projektech – průměrná délka spolupráce mezi agenturou a klientem je zde 6,5 roku, což vypovídá o důvěře a sdíleném směřování. Většina oceněných kampaní se vyznačuje i konzistentním sledováním a vyhodnocováním vlivu marketingové komunikace na byznys.“

Čtyřicetičlenná porota Effie Czech Republic letos hodnotila celkem 100 přihlášek, z nichž se jich na shortlist probojovalo 57. Trofeje si pak odneslo ve 12 kategoriích 45 kampaní. Na jejich přehled se můžete podívat níže nebo si ho stáhnout zde.

„Díky metaanalýze od výzkumné agentury Kantar, která testovala přihlášené práce pomocí Link AI, máme také data, která potvrzují, že kampaně oceněné porotou Effie prokazatelně fungují pro značky lépe než ty, které ocenění nezískaly. Effie tak ukazuje, že dobrá komunikace má jasný dopad na výsledky a dlouhodobý růst značek,“ dodává ještě Jankovičová.

Věra Šídlová, globální ředitelka pro kreativní myšlení společnosti Kantar, k tomu říká: „Vítězné české kampaně jsou na vysoké úrovni, a to i ve srovnání s kampaněmi oceněnými v Effie Europe. Zejména v oblasti krátkodobého efektu se české vítězné práce drží nad evropským průměrem, což je skvělá vizitka nejen pro českou Effie, ale hlavně pro celý trh.“

Rozdána byla i zvláštní ocenění. Od sdružení výzkumných agentur SIMAR ho za Nejlepší využití dat v přihláškách Effie získal projekt „Jak se z Chameleona stalo v ČSOB velké zvíře“, kterou přihlásila agentura Zaraguza. Cenu Active Group „Nejlepší využití rádia“ a cenu Primy „Prima Video Award“ pak získala přihláška „Krušovice Bohém – uvedení na trh“ od agentury Flo BX. Za „Nejlepší využití Youtube“ získal trofej od Google projekt „L’Oréal Revitalift Laser: Krém plní to, co slibuje“ od McCann Prague.

Už na konferenci Forum Media pak speciální ocenění od ADC za kreativitu soutěže Effie Czech Republic získal projekt Epická Lego výhra, který přihlásil Kreativ Gang.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)