Mark Read po sedmi letech v čele holdingu WPP končí. V závěru roku 2025 předá vedení nástupci, jehož hledání již probíhá. „Cítím, že pro to nastal správný čas,“ uvedl Read v oficiálním prohlášení.
O jeho možném odchodu se začalo spekulovat poté, co se na začátku roku stal předsedou představenstva WPP Philip Jansen, bývalý šéf BT. Během Readova vedení hodnota akcií WPP poklesla na polovinu a loni holding, do kterého patří například agentury Ogilvy nebo WPP Media (dříve GroupM), ztratil pozici největší světové reklamní agentury, když ho předstihla Publicis Groupe.
„Bylo mi ctí sloužit jako generální ředitel WPP. Když jsem tuto funkci převzal, bylo naším posláním vybudovat jednodušší a silnější podnik a vnést strukturu a novou energii do naší kreativity a výkonnosti, poháněné špičkovou technologií. Jsem hrdý na to, že naše týmy v celé společnosti toho dosáhly,“ uvedl Mark Read.
„Díky našim investicím do umělé inteligence jsme také posunuli WPP na přední místo v oboru a s plným spuštěním WPP Open v tomto roce nyní udáváme směr, jakým umělá inteligence mění marketing,“ dodal. WPP pod jeho vedením nainvestovala do AI stovky milionů liber.
Philip Jansen mu pak poděkoval nejen za sedm let v čele WPP, ale i za více než 30 let služby holdingu.
„Mark během té doby sehrál klíčovou roli při transformaci společnosti na světového lídra v oblasti moderních marketingových služeb s rozsáhlými schopnostmi v oblasti umělé inteligence, dat a technologií, globální přítomností a bezkonkurenčním kreativním talentem,“ zmínil.
Mark Read do čela WPP nastoupil v roce 2018 poté, co musel odstoupit Martin Sorrell, jenž byl obviněn z osobního pochybení a zneužití majetku společnosti.