Změny na Primě: vzniká pět produktových segmentů, Prima+ nově povede Jan Maxa

Skupina Prima zavádí novou řídicí strukturu založenou na pěti produktových segmentech. Cílem je urychlit rozhodovací procesy a efektivněji reagovat na změny na mediálním trhu. Zároveň skupina posiluje tým vedení. Od května bude platformu Prima+ řídit zkušený mediální odborník Jan Maxa.

„Tato změna je klíčovým krokem k posílení naší pozice čísla jedna na trhu a zajištění udržitelného růstu i v budoucnu. Umožní nám to urychlit rozhodovací procesy a lépe se soustředit na rozvoj našich pěti produktových segmentů,“ říká Marek Singer, generální ředitel skupiny Prima, a dodává: „Budeme nyní pohotověji reagovat na neustále se měnící preference diváků a posluchačů.“

Nově tak bude skupina Prima rozdělena do pěti produktových segmentů:

  1. Televize: zahrnuje všechny televizní kanály skupiny Prima na českém a slovenském trhu i mediálně zastupované Media Clubem. V jeho vedení je Alex Ruzek, programová ředitelka televizí Prima. Za obchod zodpovídá Ladislav Dianiška, obchodní ředitel televizní divize Media Clubu.
  2. Streamovací služba Prima+: vedení VOD segmentu se od 1. května ujme Jan Maxa. Technologický rozvoj platformy a obchod má na starosti Hung Nguyen, komerční ředitel online rozvoje skupiny Prima.
  3. Rádio: zahrnuje všechny rádiové stanice patřící do skupiny Prima i obchodované Media Clubem. Tento tým vede a za obchod zodpovídá Martin Kašpárek, obchodní ředitel divize rádií Media Clubu.
  4. Digital Media: spojuje online aktivity, včetně zpravodajského portálu a TV stanice CNN Prima NEWS a lifestylových webů skupiny Prima i portálů zastupovaných Media Clubem. Tento segment je v rukou Martina Švehláka, ředitele zpravodajství a publicistiky skupiny Prima, a Hunga Nguyena, komerčního ředitele online rozvoje skupiny Prima.
  5. Distribuce & OTT: tento segment se soustředí na rozvoj IPTV a OTT produktů skupiny Prima. Do jeho čela se posouvá Petr Král.

Jan Maxa přichází do vedení videoslužby Prima+

Spolu s restrukturalizací posiluje skupina Prima vedení. Segment Prima+ nově povede Jan Maxa, zatímco Petr Král bude mít na starosti distribuční strategii a rozvoj OTT. „Věřím, že Petr nám pomůže nadefinovat konkurenceschopnou propozici pro skupinu Prima v náročném a rychle se vyvíjejícím prostředí operátorů internetových televizí,“ vysvětluje Marek Singer.

„Honza Maxa na Primu přináší dlouholeté zkušenosti z tvorby obsahu i digitálních médií. Jeho úkolem bude pokračovat v rozšiřování nabídky platformy, zejména v oblasti originální tvorby, která je u diváků nesmírně populární a přináší nám nové předplatitele. Oběma, Petrovi i Honzovi, přeji na jejich nových pozicích mnoho úspěchů,“ doplňuje generální ředitel skupiny.

„Na nové působení i výzvy se velmi těším. Mým cílem je dále posilovat pozici Prima+ a rozvíjet nabídku o kvalitní a atraktivní obsah pro široké spektrum diváků. Chci investovat do nových formátů a žánrů, ale také přinášet inovace prostřednictvím projektů, jako byli například Zrádci – Prima+ by měla být první volbou pro každou českou rodinu, která hledá kvalitní zábavu,“ uvádí nový šéf Prima+.

Jan Maxa působil v letech 2012–2024 ve vedení České televize, kde od roku 2012 zastával pozici ředitele vývoje pořadů a programových formátů, od roku 2020 vedl nová média a od roku 2023 divizi digitálních služeb. V letech 2011–2013 zavedl v ČT producentský systém řízení vlastní tvorby.

Řídil týmy kreativních producentů a dramaturgů, producentsky vedl mezinárodní koprodukce jako Jan Hus nebo Marie Terezie a od roku 2020 řídil oblast nových médií s důrazem na technologickou i obsahovou modernizaci.

Předtím působil v televizi Nova a ve skupině CME, kde implementoval producentský systém v několika zemích, a pracoval jako obchodní ředitel ve společnosti Avion Postproduction a výkonný ředitel české pobočky vydavatelství Hachette Filipacchi. Má zkušenosti z oboru IT, poradenství a je také aktivním hudebníkem – hrál mimo jiné v kapelách Vltava nebo Zuby nehty.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-15

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-15

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Agentura roku 2025
Surfař
Mikroinfluenceři

MAM Exkluzivně v časopise

Boomerang Communication
Marek Dvořák
Agentura roku 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist