Výběrové řízení online supermarketu Košík.cz na dlouhodobého komunikačního partnera vyhrála agentura WMC Grey, přesvědčila schopností kombinovat potřeby klienta a zákazníka.
Posílení na domácím trhu, ladění atributů značky a nový positioning. Ale také položení pevného základu mezinárodně srozumitelného brandu, který dokáže nezaměnitelně komunikovat napříč Evropou. Tak znělo zadání marketingového týmu online supermarketu Košík.cz pod vedením Kláry Tanzerové, který hledal nového dlouhodobého komunikačního partnera. Ve výběrovém řízení uspěla agentura WMC Grey – přesvědčila především schopností kombinovat potřeby klienta a zákazníka.
Košík chce posilovat svoji pozici vůči kamenným supermarketům, hypermarketům i onlinové konkurenci. A zároveň chce najít novou identitu, která by ho nově definovala jako „jedničku na velké nákupy“ a lépe podtrhne všechny jeho silné stránky. Komunikovat chce navíc nejen s Českem, kde své plnohodnotné služby nabízí šesti milionům obyvatel, ale také se zahraničím. Své služby totiž rozšíří v Bulharsku a na spadnutí je rozjezd na Slovensku. Již na konci jara by tak měl Košík promlouvat k zákazníkům ve 20 aglomeracích tří států.
„Stavíme mezinárodní lovebrand, který bude velice brzy mluvit k více než deseti milionům potenciálních zákazníků každý den. Kterého budou stovky tisíc domácností považovat za klíčového partnera, pomáhajícího zvládat každodenní povinnosti,“ zmiňuje Klára Tanzerová, ředitelka marketingu Košík.cz, a dodává: „I z toho důvodu jsme hledali agenturu, která se dokáže na věci podívat očima různých potřeb a cílových skupin, položí s námi základ empaticky komunikující značky a zároveň dokáže dobře prodat příležitosti, jež přináší.“
Ve výběrovém řízení nakonec mezi pěti agenturami uspěla WMC Grey. Košík.cz přesvědčila především svou schopností porozumět potřebám zákazníka, ale i požadavkům byznysu, jakým je prodej potravin online s rychlým doručením.
„Výběrové řízení jsme od začátku pojali s velkou energií vyhrát a přistoupili jsme k němu tak, jako bychom už reálně tvořili. Zadání nám sedlo: vybudovat silný brand, abychom zvýšili podíl na trhu. Pomáhat stavět takovou značku v online retailu je pro nás velká a zajímavá výzva, která výborně doplní naše dosavadní zkušenosti s budováním značek jako celku,“ zmiňuje Adéla Krausová, výkonná ředitelka WMC Grey, a dodává: „Vyhovovala nám přímá a otevřená komunikace marketingu Košíku po celou dobu tendru. Těšíme se proto na společnou jízdu, která bude určitě intenzivní, ale zároveň obohacující.“
Klára Tanzerová k tomu ještě doplňuje: „Byznys Košíku je na jedné straně postavený na výkonu a maximální efektivitě, kterým musíme marketingové aktivity plně podřizovat. Na druhou stranu můžeme pracovat s dokonalou znalostí našeho zákazníka, rozumět do hloubky jeho emocím a motivacím a službu pro něj dlouhodobě měnit a zlepšovat. A když to dokážeme spojit, pro zákazníka nebude mít naše služba konkurenci.“