Kaspen/JvM přišel o Budějovický Budvar, po 20 letech ho střídá Ogilvy

Po vyhraném výběrovém řízení chce Ogilvy dostat Budějovický Budvar do hledáčku zákazníků jako moderní značku.

Agentura Ogilvy vzešla jako vítěz z dvoukolového výběrového řízení na novou kreativní agenturu pro Budějovický Budvar. Spolupráce oficiálně odstartovala na začátku srpna. Ogilvy bude pro Budějovický Budvar zajišťovat integrované marketingové služby, od přípravy komunikačních konceptů přes kreativní řešení značky až po realizaci netradičních reklamních formátů. Důležitou roli v komunikaci bude hrát profilace značky v kontextu přímé zkušenosti zákazníků.

„Změna kreativní agentury je pro nás po tolika letech skokem do neznáma. Agentura nás ale v procesu výběru přesvědčila, jak šíří prezentovaných konceptů a přístupů, tak schopností reagovat na náš feedback,“ říká Gabriela Kudrnáčová, marketingová manažerka Budějovického Budvaru a dodává: „Díky tomu, že jsme lokální firma a nemusíme si věci schvalovat s matkou, jsme velmi agilní tým a projekty se u nás rychle vyvíjejí. Proto jsme hledali partnera, u kterého si můžeme být jistí, že ať už si vymyslíme cokoli, společně to zvládneme zrealizovat.“

Střídání po dekádách

Dosud se dvacet let o kreativu Budějovického Budvaru starala agentura Kaspen/Jung von Matt, která v roce 2003 ještě jako Kaspen získala pivovar jako svého prvního velkého klienta. Stála mimo jiné za odvážně pojatou komunikací ležáku Budvar33.

Agentura, která tento rok slaví 20 let existence, mezi své největší klienty donedávna vedle Budvaru počítala také značku IKEA, s níž byly partnery téměř jedenáct let. IKEA si ale nedávno na spolupráci pro český, slovenský a maďarský trh ve vlastním výběrovém řízení vybrala agenturu Publicis Groupe.

Kaspen/JvM tak přišla o dva ze svých největších klientů. Jak v rozhovoru pro MAM uvedl výkonný ředitel agentury Martin Pešta, mezi další významné zadavatele se počítá společnost Tchibo, pro které agentura pracuje v non-food segmentu na šesti trzích. Vedle toho pracuje také pro značku Yello ze skupiny PRE, Jobs.cz, softwarovou společnost ABRA nebo pro pojišťovnu Pillow. Spolupracuje také se skupinou Kofola, pro niž vytvořila legendární vánoční kampaň s prasátkem, i s její značkou minerálních vod Rajec. Skupina má ale ve zvyku tendrovat všechny svoje produkty.

Posunout vnímání značky

Po výběrovém řízení je hlavním cílem Ogilvy je dostat Budějovický Budvar více do hledáčku českých spotřebitelů a posunout ho v jejich vnímání od tradiční pivní značky k modernímu brandu, který jde s dobou a dokáže uspokojit rozličné chutě pivních konzumentů díky rozrůstající se produktové nabídce, navíc pravidelně doplňované o limitované edice.

Jedním z prvních společných projektů je příprava komunikace pro zmiňovaný ležák Budvar33. Pivovar plánuje letos na podzim pod touto značkou uvést limitovanou edici plechovek s designem vytvořeným ve spolupráci se satirikem Tomášem Břínkem alias TMBK. Odvážná kreativa, která bude uvedení limitky na trh provázet, bude cílit především na mladší generaci.

Vedle zaměření na budování brandu skrze portfolio produktů se Budějovický Budvar chce v komunikaci věnovat i rozvoji svého positioningu jako národního pivovaru. Náplní spolupráce tak bude i hledání nových cest, jak edukovat spotřebitele, rozvíjet českou minipivovarskou scénu či podporovat poctivou gastronomii.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Odpovědnost
Beats for Love
úkolníček

MAM Exkluzivně v časopise

Hana Tran Phuong Tra
Tomáš Janča
GenZ a Golden Years
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC