Škoda Auto hledá globální kreativní agenturu

Automobilka chce posunout značku na vyšší úroveň. O globálním partnerovi se rozhodne v prosinci.

Škoda Auto po čtyřech letech opět pořádá tendr na globální kreativní agenturu. Údajně chce posunout brand tak, aby mohla konkurovat i dražším značkám. Podle informací Marketing & Media tendr běží od září a o vítězi se má rozhodnout v prosinci,aktuálně se rozhoduje mezi čtyřmi agenturami.

Tendr pro Škoda Auto pořádá londýnská společnost Observatory International, která letos řídila podobná výběrová řízení pro letiště Heathrow či Corby Spirit and Wine. Dříve spolupracovala se značkami Absolut Vodka, Nutella, Peugeot nebo Toyota.

„Globální marketingová komunikace Škoda hledá vedoucí globální kreativní agenturu s mezinárodním působením, která bude podporovat její cíle pro růst a prodeje,“ uvedla Observatory International pro server Campaign s tím, že aktuální tendr se nedotkne spolupráce s lokálními a regionálními kreativními agenturami.

Na českém trhu Škoda Auto spolupracuje dlouhodobě s agenturou Zaraguza, k níž od  po výběrovém řízení letoška přibyla ještě Etnetera Motion.

Na globální kreativě značky Škoda od roku 2018 spolupracuje s agenturou Optimist sídlící v americkém Los Angeles a s hamburskou Thjnk, kterou v roce 2017 koupila komunikační skupina WPP. Podle informací MAM se do výběrového řízení zapojily Optimist i WPP. S ohledem na přísné podmínky mlčenlivosti se ale agentury nechtějí k tendru vyjadřovat.

Globální mediální agenturou koncernu Volkswagen, kam spadá i Škoda Auto, Seat či Audi, je PHD. Kontrakt, jehož hodnota se odhaduje v přepočtu na téměř 64 miliard korun, vyprší v roce 2023.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia