Na vývoj na trhu pružně reagujeme novinkami a rozvojem nabízených služeb.
Právě vrcholící rok byl zpočátku plný očekávání, že s končící covidovou pandemií dojde k oživení ekonomiky a všichni opět začneme „žít naplno“. Ale jak se říká: „Chceš-li Boha rozesmát, sděl mu své plány“. Přišel totiž 24. únor a vše bylo rázem jinak. Konflikt na Ukrajině změnil svět.
Jak přistupovat k byznysu, když kousek od nás dochází k tak zbytečnému utrpení lidí? Jak pomoci? Co udělat jinak, lépe? Co člověk, to názor, takže na to neexistuje žádná správná odpověď. Nicméně, za posledních pár let jsme si již zvykli čelit různým překážkám a naučili jsme se pracovat v závislosti na aktuální situaci na trhu.
Důraz na digitální řešení
Nákupní chování lidí i firem se do značné míry změnilo a na to jsme museli reagovat také my. Došlo k diverzifikaci klientů a jejich požadavků. Některé obory svou komunikaci letos utlumily, a to především v reakci na nedostatek výrobků a služeb a převyšující poptávku nad nabídkou, jiné naopak své objemy v OOH se několikanásobně zvýšily.
Asi nejvýznamnějším krokem směrem k vyslyšení potřeb našich klientů bylo zavedení pravidelných týdenních akčních nabídek, kdy na jedné straně dochází k výraznému zlevnění určitých formátů a služeb, ale zároveň tím roste maximální vyprodanost našich ploch. Tento prodejní model se nám osvědčil a plánujeme ho dále rozvíjet.
Dalším významným počinem v roce 2022 se stala výrazná profilace směrem do online prostředí v souvislosti s prodejem našich reklamních ploch. Vzniklo nové online oddělení, které bude dále pracovat na zdokonalování našeho „Plakátova — jediného e-shopu na billboardy“. Chceme více pracovat s menšími firmami a klienty a nebýt jen jejich dodavatelem služeb, nýbrž stát se jejich partnerem a průvodcem ve světě OOH. Přejeme si a děláme maximum pro to, aby jim kampaně na našich plochách fungovaly a přinášely očekávaný efekt.

Naše snahy se soustředí na rozvoj formátů v oblasti digitálního OOH, rozšiřujeme síť digitálních ploch v metru i na železnici, a reagujeme tak na neustále se zvyšující poptávku po těchto nosičích. Jejich nespornými výhodami jsou, kromě nulových nákladů na tisk plakátů, možnost okamžité reakce na aktuální situaci, možnost nasazení jiného spotu ráno, v poledne i večer, případně nasazování spotů v závislosti na počasí či aktuálním kurzu.
Mírný optimismus pro rok 2023
Do roku 2023 hledíme s opatrným optimismem, který je pro úspěšné podnikání zcela zásadní. Nemůžete být úspěšní v něčem, čemu sami nevěříte. Chceme se nadále rozvíjet tím správným směrem, přicházet na trh s novinkami a být lídrem trhu na poli OOH.
Ve spolupráci s O2 Media také připravujeme novinky a vylepšení BigPlanu, našeho unikátního nástroje pro plánování a vyhodnocování reklamních kampaní. Meziročně se zájem klientů o jeho využívání zvýšil o téměř 30 procent a klienti sami dávají podněty k jeho dalšímu rozvoji a vylepšení funkcí. BigMedia bude mít po delší době také nový web, který by měl být moderní, inspirativní a zábavný. Chystáme i další novinky, ale ty jsou zatím ve fázi, kdy nechceme být konkrétnější. Určitě se však naši klienti a obchodní partneři mají na co těšit.

V příštím roce je naším cílem zaměřit se nově na téma udržitelnosti a začít výrazně snižovat uhlíkovou stopu námi poskytovaných kampaní. Vnímáme, že to pro naše klienty začíná být důležité téma a chceme jim vycházet vstříc. Vedle zavádění konkrétních opatření pro snížení naší uhlíkové stopy také zvyšujeme podporu nejrůznějších udržitelných projektů. A navíc jsme se i my sami aktivně zapojili a vysadili v brdském lese přes tisíc nových smrčků. Není nad to, když je dobrá věc zároveň i zábavou!