Jakub Mačát: v kampani Zažij sílu Slavie jsme se inspirovali Star Wars

Byl to první projekt, který po přestupu z byznysu do fotbalové Slavie řešil. Po letech nepříliš konzistentní komunikace přišel klub pro probíhající sezonu s kampaní Zažij sílu Slavie. „Je to pěkná, široká a skutečně slávistická ‚umbrella‘,“ říká marketingový ředitel Slavie Jakub Mačát v rozhovoru pro MAM 44/2024.

Pracovat se značkou, která má zhruba jeden a čtvrt milionu fanoušků, vyžaduje zodpovědnost a respekt k její tradici. „Z dat známe náš positioning vůči zbytku trhu a v rámci něj se chceme i pohybovat. Nemůžeme být někým jiným, než od nás fanoušci čekají,“ vysvětluje marketér, který do Slavie přišel ze společnosti Pluxee, kde vedl produktovou komunikaci. I když do budoucna na základě výsledků fokusních skupin nevylučuje drobný posun značky, při přípravě linky pro aktuální sezonu se pracovalo s hodnotami, které příznivci aktuálně nosí ve svých srdcích.

„Sílu v jejím názvu nevnímáme jako fyzickou. Vnímáme ji v tom, že máme fanoušky po celé republice, že je máme i mezi umělci, kteří nám s kampaněmi zadarmo pomáhají, že je v kabině mezi hráči, v historii, v hledišti. Ta síla, jak jsme si ji definovali, je až yodovská,“ přiznává Jakub Mačát inspiraci světem Star Wars. Koncept se Slavia snaží propsat do každé aktivace, což je i případ aktuální kampaně Daruj krev, daruj sílu Slavie. Ta započala zápasem s Duklou odehraným nečekaně v bílých dresech bez červeného pruhu a bude pokračovat celý měsíc v onlinu, outdooru i v televizi.

O tom, proč fotbalový klub upozorňuje na nedostatek dárců krve, jak se podařilo dohnat marketingové manko na Spartu či proč by si značky měly pro vzoru Slavie zřídit interní videotýmy, čtěte zde.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen