Byl to první projekt, který po přestupu z byznysu do fotbalové Slavie řešil. Po letech nepříliš konzistentní komunikace přišel klub pro probíhající sezonu s kampaní Zažij sílu Slavie. „Je to pěkná, široká a skutečně slávistická ‚umbrella‘,“ říká marketingový ředitel Slavie Jakub Mačát v rozhovoru pro MAM 44/2024.
Pracovat se značkou, která má zhruba jeden a čtvrt milionu fanoušků, vyžaduje zodpovědnost a respekt k její tradici. „Z dat známe náš positioning vůči zbytku trhu a v rámci něj se chceme i pohybovat. Nemůžeme být někým jiným, než od nás fanoušci čekají,“ vysvětluje marketér, který do Slavie přišel ze společnosti Pluxee, kde vedl produktovou komunikaci. I když do budoucna na základě výsledků fokusních skupin nevylučuje drobný posun značky, při přípravě linky pro aktuální sezonu se pracovalo s hodnotami, které příznivci aktuálně nosí ve svých srdcích.
„Sílu v jejím názvu nevnímáme jako fyzickou. Vnímáme ji v tom, že máme fanoušky po celé republice, že je máme i mezi umělci, kteří nám s kampaněmi zadarmo pomáhají, že je v kabině mezi hráči, v historii, v hledišti. Ta síla, jak jsme si ji definovali, je až yodovská,“ přiznává Jakub Mačát inspiraci světem Star Wars. Koncept se Slavia snaží propsat do každé aktivace, což je i případ aktuální kampaně Daruj krev, daruj sílu Slavie. Ta započala zápasem s Duklou odehraným nečekaně v bílých dresech bez červeného pruhu a bude pokračovat celý měsíc v onlinu, outdooru i v televizi.
O tom, proč fotbalový klub upozorňuje na nedostatek dárců krve, jak se podařilo dohnat marketingové manko na Spartu či proč by si značky měly pro vzoru Slavie zřídit interní videotýmy, čtěte zde.