Videa pro Tipsport extraligu vytváří AI

Jako první v Česku začala agentura BPA spolupracovat s WSC Sports na tvorbě videoobsahu z hokejové Tipsport extraligy.

Společnost WSC Sports je světovým lídrem v oblasti tvorby sportovního automatizovaného obsahu. Spolupracují s ní největší sportovní organizace světa jako NHL, NBA, fotbalová Bundesliga a na klubové úrovni Real Madrid.

Jak propojit AI s extraligou?

Základem je napojení veškerých zápasových přenosů a živých herních dat přímo z utkání Tipsport extraligy do cloudové platformy WSC Sports. Systém pak pracuje s AI a prvky robotického učení na zpracovávaném obsahu. „Samotná implementace, propojení toků dat, testování či zaškolení z obou stran trvalo zhruba půl roku,“ popisuje Petr Nitsche z agentury BPA sport marketing. Po nahrání grafických šablon, log klubů, partnerů a hlaviček hráčů se většina videí připravuje automatizovaně na základě předem daných pravidel a dle content plánu. Poté už není problém z extraligové videoknihovny generovat nespočet videí k okamžitému publikování.

Top akce na pár kliků do celého světa

Díky AI narostl počet publikovaných videopříspěvků z extraligy v médiích a na sítích během jediné sezony z 5,9 tisíce na 8,3 tisíce, kdy editoři měli k dispozici v průměru 22 videí za zápas. Většina z nich pak vzešla právě z dílny systému na automatizované generování obsahu.

Navíc videoobsah z Tipsport extraligy dosáhl o 60 procent většího zásahu sledujících na sítích. „Pokud například chceme vybrat pět nejlepších akcí daného hráče, není nutné fyzicky prohlížet všechny jeho góly a asistence. Stačí pár kliků a systém vygeneruje takový sestřih sám,“ přibližuje možnosti Petr Nitsche z BPA, která coby marketingový partner spravuje nejen profily Tipsport extraligy, ale i hokejové Maxa ligy nebo nově společnosti Chance.

Velký přínos AI pro medializaci hokejové extraligy

Jen pro představu – v běžné extraligové sezoně se odehraje 420 utkání, což je minimálně 840 hodin záběrů jen ze hry samotné. V systému WSC je však příprava videí neskutečně rychlá. V případě „near live clipů“ se na profilech mohou publikovat v podstatě okamžitě. Více než dvě třetiny (68 %) videí sezony 2023/24 byly vytvořeny automaticky na základě určitých pravidel, kterých je v systému devětatřicet (góly týdne, top zákroky týdne, hattrick, vychytaná nula…). Extraligové kluby teď také využívají automatizovaný obsah typu „zákroky týdne“, který jim přijde do e­‑mailu v dohodnutém termínu. „Už od sezony 2023/24 vytváříme tímto způsobem oficiální sestřihy z každého utkání pro Sport.cz, mediálního partnera extraligy. Redaktorům přijde notifikační e­‑mail a jim stačí videa stáhnout a po kontrole uveřejnit,“ dodává Nitsche.

Rozšířená produkce videí umožnila společnosti BPA nejen obsluhovat sociální média a vlastní platformy ligy (mimo jiné vznikem nových videorubrik), ale také podporovat kluby Tipsport extraligy a mediální partnery, čímž se zvýšil dosah a zapojení českých hokejových fanoušků. „Společnost BPA rychle přijala řešení WSC Sports do postupů tvorby obsahu. Tento přístup výrazně zvýšil produkci obsahu a také se přizpůsobil požadavkům fanoušků – například 40 procent videí vytvořených s platformou WSC Sports bylo ve vertikálním formátu kvůli preferovanému zobrazení na mobilních telefonech,“ uzavírá Omri Polak, regionální marketingový manažer WSC Sports. 

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen