Lyžařka a snowboardistka Ester Ledecká má nového partnera a skupina ČSOB novou tvář. Před nadcházející sezonou se trojnásobná olympijská vítězka stala ambasadorkou služby ČSOB Premium. „Nejen, že tento balíček prémiových služeb využívá, ale sama reprezentuje jeho hodnoty,“ říká Renata Němcová Pixová, marketingová ředitelka ČSOB, v rozhovoru pro MAM.
Bylo to letos koncem jara, když se Ester Ledecká prostřednictvím své manažerky Eriky Alchusové obrátila na ČSOB, že zvažuje nová potenciální partnerství. „Když jsme se s Ester osobně setkali, hned jsme si porozuměli a po prvním mítinku obě strany věděly, že chtějí spolupracovat. Společně jsme vymysleli, že se stane tváří služby ČSOB Premium,“ vypráví Renata Němcová Pixová (na úvodní fotografii vlevo).
Ověřovali jste si afinitu Ester vůči cílové skupině produktu?
Jedná se o balíček pro afluentnější klientelu, pro lidi, kteří požadují individuální obsluhu a exkluzivní služby. Pro časově vytížené klienty, kteří mají vysoké ambice i cíle a chtějí na sobě neustále pracovat. Ester na sobě velmi tvrdě dře, na nic si nehraje, je autentická a my chceme její příběh ukazovat, šířit inspiraci. Ona sama je cílovou skupinou produktu a služby ČSOB Premium, které jsou určené i pro často cestující klienty, sama využívá.
Panovala napříč vedením ČSOB na uzavření této spolupráce shoda?
Musím říct, že za tu dobu, co působím v našem marketingu, to bylo snad poprvé, kdy došlo k naprosté shodě. Často přijdete s novým konceptem, a vzniknou různé tábory, někdo je pro, někdo proti, a hodně zainteresovaných lidí k tomu má co říct. Ale tentokrát byli všichni nadšení a ambasadorství se podařilo velmi rychle prosadit.
Jak budete partnerství aktivovat?
Spolupráci jsme oznámili tento týden a nyní rozjíždíme kampaň, která je cílená na prémiový segment. Budeme využívat speciální tištěná média, outdoor, digitální média a hlavně sociální sítě, kde bude Ester z pozice naší ambasadorky sdílet, jak služby využívá a jak je s nimi spokojená. Výhoda je v tom, že si jako naše klientka nemusí na nic hrát. Využívat ji chceme také na naše interní akce, ale víme, jak je rozlítaná, a tak ji nechceme brzdit.
Ledecká: Na výběr partnerů mám vliv
Představení spolupráce mezi Ester Ledeckou a skupinou ČSOB proběhlo během předsezonní tiskové konference úspěšné sportovkyně, která se konala v sídle banky. MAM při té příležitosti položil Ledecké dotaz, zda mluví svému týmu do výběru partnerů (po odchodu od Sport Investu letos vznikla interní agentura All STR Team). „Mám na to vliv, protože jsem to já, kdo bude logo partnera vozit na kombinéze a spojovat s ním své jméno. Je to pro mě vždy hodně důležité, protože se chci spojovat jen s těmi nejlepšími značkami a partnery, protože věřím, že to pomůže oběma stranám. Že to pomůže jim, ale i mě, protože své značce budu do budoucna budovat prestiž. Takže ano, pečlivě si vybírám, s kým své jméno spojím,“ reagovala Ester Ledecká.
Ester marketing studovala. Bylo to při jednáních znát?
Je skvělá a bude se s ní hezky pracovat. Zapojuje se, má zkušenosti s prací pro jiné značky a sama říkala, že by se díky nám chtěla na sociálních sítích zlepšit, protože kvůli svému velkému vytížení nestíhá psát příspěvky. Nicméně třeba ještě před podpisem smlouvy mi už posílala post, jak jí přišla naše platební karta a že to chce sdílet. Takže jsme jí museli spíš brzdit.
Je pro vás důležité mít logo ČSOB na závodní kombinéze?
Nebyla to priorita, protože brand máme vybudovaný. Důležitější je pro nás její ambasadorství a zkušenosti s našimi produkty. Nicméně místo na kombinéze pro logo nám nabídla, a tak jsme se na tom domluvili – i když to byl už jen ten poslední bonbónek, na kterém partnerství nestálo.