Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Olympijský vysílací triumf: hry v Paříži přinesly Warner Bros. Discovery rekordní čísla na Maxu i Eurosportu

Warner Bros. Discovery (WBD) během olympijských her v Paříži 2024, které skončily závěrečným ceremoniálem v neděli 11. srpna, zaznamenala rekordní sledovanost i zapojení diváků napříč platformami. To se týká jak bezplatných, tak placených televizních stanic, streamovacích služeb, internetových stránek i sociálních sítí.

Společnost nedlouho před letní olympiádou spustila streamovací platformu Max na 25 evropských trzích. Paříž 2024 tak byla historicky první kompletně streamovanou olympiádou, což se promítlo nejen do počtu lidí, kteří hry sledovali přes stream, ale také do množství času, který tímto způsobem strávili.

V České republice se do sledování na platformách a televizních kanálech WDB během olympijských her v Paříži zapojilo více než 1,2 milionu lidí, včetně streamovací platformy Max a lineárního vysílání. Na Maxu bylo celkem zhlédnuto přes 1,4 milionu hodin, přičemž průměrný čas strávený jedním divákem činil 4,6 hodiny. Nejsledovanějšími sporty na Maxu byly tenis, atletika a basketbal. Eurosport 1 přinesl zásah 900 000 diváků, což je o 20 procent více než v případě olympijských her v Tokiu 2020, a průměrná doba sledování na jednoho unikátního diváka činila 4,3 hodiny. Nejsledovanějšími sporty (podle počtu zhlédnutých hodin) byly na Eurosportu 1 atletika, cyklistika a plavání. Na Slovensku bylo na Maxu zhlédnuto přes 600 000 hodin, přičemž průměrný čas strávený na jednoho diváka činil 5,4 hodiny, a nejsledovanějšími sporty byly atletika, tenis a basketbal.

Reklama

Celková sledovanost:
• Kumulativní dosah přes 215 milionů diváků sledujících v Evropě olympijský obsah na platformách WBD – o 23 procent více než během letních olympijských her v Tokiu 2020 (+ 40 milionů).
• Zahrnuty jsou výsledky streamovací platformy Max a Discovery+, lineárních stanic Eurosportu i volně dostupných televizních stanic v Norsku (TVNorge), Švédsku (Kanal 5) a Finsku (Kutonen, TV5).

Sledovanost streamovacích platforem:
• Více než 7 miliard streamovaných minut během olympijských her – šestkrát více než během letních olympijských her v Tokiu 2020.
• Rekordním dnem byla neděle 4. srpna, kdy bylo v Evropě přes streamovací platformy Max a Discovery+ streamováno 600 milionů minut během dne.
• V tento den se běželo finále ve sprintu mužů na 100 metrů, proběhl tenisový zápas o zlatou medaili mezi Novakem Djokovićem a Carlosem Alcarazem, konala se finále plaveckých soutěží a jel se ženský cyklistický silniční závod.
• V průběhu her byl zaznamenán čtyřnásobek unikátních streamujících diváků na platformách WBD, včetně streamovací platformy Max a Discovery+, oproti hrám v Tokiu 2020.

Předplatitelé streamovacích služeb:
• Počet nových předplatitelů překonal po čtyřech dnech olympijských her v Paříži součet z Tokia 2020 (od soboty 27. července do úterý 30. července).
• WBD během her zaznamenala rekordní zájem nových předplatitelů o své streamovací služby – oproti Tokiu 2020 šlo o 77procentní nárůst.
• Nejvíce nových předplatitelů za jeden den bylo evidováno v sobotu 27. července, což byl vůbec největší přírůstek od spuštění streamovací platformy Max, Discovery+ a HBO Max v Evropě.
• Počty nových předplatitelů výrazně narostly na všech hlavních evropských trzích, zejména ve Francii, Itálii, Polsku, Švédsku a Spojeném království.

„Paříž 2024 překonala všechna naše očekávání – a věřím, že i očekávání diváků a fanoušků. Přivítali jsme miliony nových předplatitelů našich streamovacích služeb a na denní bázi jsme doručili kvalitní olympijský obsah milionům streamujících diváků, kteří v součtu sledovali více než miliardu minut. Jsem rád, že se naše streamingová strategie osvědčila, což je úspěch, který určitě budeme chtít zopakovat i na dalších trzích mimo Evropu. Chci pogratulovat a poděkovat našim partnerům z Mezinárodního olympijského výboru a pořádajícímu výboru Paříže 2024 za to, že se jim podařilo uspořádat skutečně epické olympijské hry,“ říká JB Perrette, generální ředitel a prezident pro globální streaming a olympijské hry ve WBD.

„Paříž 2024 nám názorně ukázala, jakou sílu má spojení prémiového sportovního a zábavního obsahu z hlediska navyšování sledovanosti a zapojení diváků. Tuto příležitost jsme během her využili na maximum a zaměřili jsme se na produkci globálního obsahu s hvězdnými experty i lokálními programovými formáty. Hlavním motorem úspěchu byla bezpochyby streamovací platforma Max, která je do určité míry revolucí v tom, jak sledujeme sporty. Věřím, že její technické parametry a rozsáhlé možnosti personalizace k nám přilákaly mnoho nových předplatitelů, kteří s námi sledovali hry o to déle,“ doplňuje Andrew Georgiou, výkonný ředitel a prezident WBD Spojené království a Irsko a WBD Sports Europe.

Bezplatné internetové stránky, aplikace a sociální sítě:
• Více než 4,5 miliardy zhlédnutí videí v olympijských příspěvcích na sociálních sítích WBD.
• Oproti Tokiu 2020 jde o více než desetinásobný nárůst, zároveň jde o více než čtyřnásobek součtu Tokia 2020 a zimních her v Pekingu 2022.
• Největší podíl na těchto číslech mají sociální sítě TikTok a Instagram.

Bezplatně šířené a placené televizní stanice:
• Průměrná sledovanost lineárních stanic WBD byla během Paříže 2024 dvojnásobná oproti Tokiu 2020.
• Paříž 2024 dosáhla obdivuhodných výsledků i z hlediska podílu na sledovanosti, některé soutěže dokonce překonaly hranici 80 procent – to se týká jak volně šířených stanic ve Finsku, Norsku a Švédsku, tak placených stanic Eurosportu i vysílání národních licenčních partnerů v mnoha teritoriích.
• Švédský Kanal 5 zaznamenal rekordní sledovanost v pondělí 5. srpna, kdy švédský zlatý medailista Armand Duplantis zvítězil ve skoku o tyči. Podíl na sledovanosti 82 procent byl jedním z nejvyšších v historii Kanal 5.
• Placené kanály Eurosport 1 a 2 zaznamenaly během her svou dosud nejvyšší průměrnou sledovanost také v Polsku, a to konkrétně ve středu 7. srpna (podíl 9,7 %). Eurosport 1 byl během tohoto dne vůbec nejsledovanější televizní stanicí v zemi. Devět z deseti dnů s nejvyšší sledovaností Eurosportu v Polsku bylo také během Paříže 2024.

Letní olympijské hry v Paříži 2024 byly pro WBD první olympiádou. Společnost je prostřednictvím streamovací platformy Max a Discovery+ a lineárních stanic Eurosportu nabídla na 50 trzích ve 20 jazykových mutacích. V souladu s novou dohodou, uzavřenou v lednu 2023, bude WBD jediným místem, kde bude možné sledovat všechny momenty olympijských her, i nadále. Toto ujednání se bude týkat nadcházejících zimních olympijských her v Miláně a Cortině 2026, letních olympijských her v Los Angeles 2028, zimních olympijských her ve francouzských Alpách 2030 a letních olympijských her v Brisbane 2032.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)