Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Je herní průmysl pod vlivem znečišťovatelů?

Podle výzkumu kampaně Badvertising se znečišťující průmysl, kam patří třeba letecké společnosti a firmy těžící fosilní paliva, stávají hlavními sponzory e-sportu. Výzkum odhalil alespoň 33 velkých smluv mezi těmito společnostmi a odvětvím e-sportu.

E-sport má rovněž vazby na Saúdskou Arábii, domov ropného gigantu Aramco, kde Faisal Bin Bandar bin Sultan Al Saud působí jako místopředseda Světové e-sportové federace. Spoluzakladatel Badvertisingu Andrew Simms pro The Guardian uvedl: „Náš výzkum ukazuje, že znečišťující firmy, které čelí rostoucímu tlaku na odklon od fosilních paliv, zdvojnásobují své investice do sponzoringu e-sportů, aby si udržely svůj vliv.“

Tento trend přichází v době, kdy inzerenti stále častěji vnímají herní průmysl jako příležitost k dosažení nových cílových skupin. Celosvětový herní trh již generuje příjmy ve výši 183,9 miliard dolarů, avšak výdaje na reklamu ve hrách představují oblast, kterou tento sektor stále více využívá k růstu.

Reklama
ČEZ

Například společnost Shell čelí kritice za vytvoření hry ve stylu „road trip“ ve hře Fortnite, která má propagovat jejich novou technologii V-Power Nitro Plus. Tato marketingová taktika je vnímána jako snaha posílit image značky a zároveň udržet veřejnost v klidu ohledně jejich závazků v oblasti udržitelnosti.

Budoucnost e-sportu pod vlivem sponzorů?

Výzkum společnosti Badvertising vyvolává otázky ohledně budoucnosti e-sportu a jeho závislosti na sponzorství od společností, které se zabývají aktivitami přispívajícími ke klimatickým změnám. Zatímco popularita e-sportu roste, zvyšuje se také tlak na transparentnost a etiku ve financování tohoto rychle se rozvíjejícího odvětví. Otázkou zůstává, jaké dopady bude mít tento trend na dlouhodobou udržitelnost tohoto odvětví a jeho vnímání veřejností.

Vzhledem k tomu, že herní průmysl stále více proniká do hlavního proudu zábavního průmyslu, je pravděpodobné, že diskuse o etických aspektech financování a sponzoringu bude nadále narůstat. V sázce je nejen budoucnost e-sportu, ale také způsob, jakým společnosti komunikují své hodnoty a závazky vůči životnímu prostředí.


Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)