Považovali jsme za správné vyjádřit náš postoj, říká Iva Menclová z T-Mobile k reakci operátora na vlnu toxických komentářů, které se objevily (nejen) na sítích olympijského výboru po představení nástupové kolekce pro Paříž. Tématu se věnuje MAM 29/2024.
Představení slavnostní sady od návrháře Jana Černého mělo obrovský dosah srovnatelný se zlatou olympijskou medailí Ester Ledecké. Odvážné a netradiční oblečení však vedle hodnocení na škále líbí/nelíbí přineslo i záplavu hejtů – často homofobních a xenofobních. „Ano, i toto je v 21. století stále v Česku možné. Jelikož v poslední době vnímáme intenzivněji, že vlny kritiky, nenávisti a hejtů jsou častější, snažíme se být v upozorňování na tyto nešvary hlasitější,“ vysvětluje Iva Menclová, zastupující ředitelka značky a marketingové komunikace T-Mobile, který se od loňska více věnuje boji s verbálním předsudečným násilím a pomoci lidem vystaveným nenávistným projevům.
T-Mobile se tak na sociálních sítích z pozice partnera zastal Českého olympijského výboru. Ten je rozhodnutý jednat, pokud by k dalšímu nárůstu toxických komentářů došlo během olympiády. A nejde jen o nástupovou kolekci – s rasistickými urážkami se po čtvrtém místě na nedávném mistrovství Evropy setkala členka české výpravy do Paříže atletka Lurdes Gloria Manuel. „Jsme na to připraveni. A moc bychom si přáli, abychom naše vyjádření nemuseli použít,“ uvádí Barbora Žehanová, ředitelka komunikace ČOV.
O tom, jaké jsou postupy Českého olympijského výboru při moderaci diskusí, jaký zásah přineslo představení kolekce a kdo podpořil komunikaci T-Mobilu, čtěte zde.