O olympiádu se zajímá polovina Čechů, láká atletika a tenis. Sportovní kolekce se líbí zejména mladým

V pátek startují olympijské hry v Paříži. V České republice se o hry zajímá 52 procent populace. Kolekci sportovního oblečení českého týmu zaznamenalo 71 procent Čechů, líbí se zejména mladým lidem.

Zájem má polovina Čechů, v hostitelské zemi je zájem vlažný

Sportovní událost roku startuje v Paříži již tento pátek. Výzkum Ipsos ve 34 zemích světa ukázal významné rozdíly v míře zájmu o hry. Nejvíce se o hry zajímají lidé v Asii (Čína 86 %, Thajsko 77 %, Indonésie 75 %), naopak nejméně v Belgii (38 %), Japonsku (40 %) či Maďarsku (44 %).

V hostitelské zemi Francii je zájem obyvatel spíše vlažný, o hry se zajímá necelá polovina populace. Ve všech zemích s výjimkou Turecka je však míra zájmu o letošní hry vyšší než u minulých letních her v Tokiu.

V České republice je zájem spíše průměrný, o hry se zajímá polovina populace (52 %). Větší zájem mají muži, míra zájmu také roste s věkem a vzděláním.

Nejvíce láká atletika a tenis

Z konkrétních sportovních událostí se Češi nejvíce těší na sledování atletiky (34 %) a tenisu (29 %), dále pak na gymnastiku, fotbal, vodní sporty či cyklistiku. Výrazně větší zájem mají Češi o sledování sportovního lezení (13 % ČR, vs. 3 % globálně).

Muži se více zajímají o fotbal, ženy plánují častěji sledovat gymnastiku a vodní sporty.

Na globální úrovni je nejočekávanější sportovní událostí fotbal (28 %) následovaný atletikou (26 %) a gymnastikou (20 %).

Sportovní kolekce se líbí hlavně mladým

Letošní sportovní kolekci oblečení českého týmu zaznamenalo 71 procent české populace. Častěji se jednalo o muže, starší generaci a také lidi s vyšším vzděláním. 37 procent z nich uvedlo, že se jim kolekce líbí, více než polovině (59 %) se nelíbí.

„Sportovní kolekce se líbí zejména mladé generaci, která je otevřenější moderním trendům. Ve věkové skupině 18–26 let uvedla skoro polovina, že se jim kolekce líbí. Mezi muži a ženami není v hodnocení významný rozdíl,“ říká k výsledkům Jakub Malý, ředitel Ipsos.

Hry pomáhají sbližovat lidi i národy

Téměř 8 z 10 lidí napříč světem se shoduje, že hry v Paříži jsou pro celý svět příležitostí ke blížení a spolupráci (souhlas 72 % v ČR, 75 % globálně), sbližují nás jako jeden národ (75 % ČR, 72 % globálně) a že jsou lidé díky sportovnímu týmu hrdí na svoji zemi (79 % v ČR, 78 % globálně).

Většina dotázaných se také shoduje, že by probíhající válečné konflikty či ekonomická situace, ale ani klimatická krize (dopady cestování, výstavby) neměly zabránit konání akce.

Hry jsou vnímány jako inspirace pro budoucí generaci. 7 z 10 Čechů (vs. 80 % globálně) říká, že hry motivují mladé lidi k aktivnímu sportování. Avšak pouze 34 procent Čechů (vs. 55 % globálně) říká, že k aktivnímu sportování motivují je osobně.

Výzkum v ČR byl realizován v červenci 2024 na reprezentativním vzorku internetové populace ČR ve věku 18-65 let. Celkem se ho zúčastnilo 1019 respondentů. Výzkum byl realizován pomocí Ipsos online panelu Populace.cz.

Globální výzkum byl realizován ve 33 zemích světa, celkem bylo dotázáno 24 531 respondentů, vždy reprezentativní vzorek pro danou zemi. Výzkum probíhal v květnu a červnu 2024. Detaily ke globálnímu výzkumu jsou zde.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)