Reklama
Megaboard

Kostky jsou vrženy. Wimbledonská šampionka Krejčíková si řekla o spolupráci s Legem

Je to neuvěřitelné, ale Česko má pro roce opět vítězku tenisového Wimbledonu. Barbora Krejčíková vystřídala na trůnu Markétu Vondroušovou. Bude její triumf pro značky podobně přitažlivý jako loňské vítězství krajanky? A proč by mohlo mít zájem Lego?

Když před rokem za stříbrným podnosem pro šampionku nejslavnějšího tenisové turnaje kráčela Markéta Vondroušová, přiznala, že jí Nike před sezonou neprodloužil kontrakt a hraje bez dodavatele výstroje, a tím pádem i s velkým výpadkem v rámci sponzorského plnění. Úspěch v Londýně však znamenal, že už na následující grandslam US Open jela v barvách značky J. Lindeberg, když to pro změnu byla ona, kdo Nike odmítl. A to kvůli dalšímu novému partnerství. „Red Bull by nešel s nimi dohromady, protože s Nikem bych nemohla mít jeho logo na oblečení. A to pro mě bylo důležité,“ vysvětlovala Markéta.

Nová královna All England Clubu Barbora Krejčíková starosti s vybavením aktuálně nemá. Před dvěma lety v květnu – rok po senzačním vítězství na French Open 2021 a ve chvíli, kdy byla světovou dvojkou – se upsala korejskému brandu s italskými kořeny Fila. Byl to první výsledek její spolupráce s globální marketingovou agenturou Octagon a také nejviditelnější obchodní sukces pramenící z jejího prvního grandslamového titulu ve dvouhře. „Těšíme se, že na úspěch na kurtech navážeme maximalizací jejího příjmového potenciálu mimo kurty,“ uvedl tehdy Alastair Garland, seniorní viceprezident divize Octagon Tennis. „Toto partnerství mi pomůže pokračovat v rozvoji mého brandu a posílení vztahů a komunikace s fanoušky,“ dodala Krejčíková.

Týden po oznámení spolupráce s Filou to však bylo naposled, co u jejího jména ve světovém žebříčku svítilo jednociferné číslo. I to byl jeden z důvodů, proč další partnerství nepřibyla a spolupráce s Octagonem byla podle všeho časem ukončena. „Nezastupuje ji IMG, Octagon či jiná mocná agentura, jejíž vliv by byl cítit i v zákulisí. O startovném na turnajích či o smlouvách vyjednává Krejčíková především sama,“ uvádí Jan Jaroch z deníku Sport. Na sociálních sítích tenistky se to tak nehemží komerčními příspěvky, dlouhodobě kromě Fily komunikuje jen dodavatele raket Head (který ji dříve i oblékal). Nicméně cenu za „intuici/kliku roku“ přebírá od Footshopu, který loni už před Wimbledonem navázal partnerství s Vondroušovou, značka Rado. Právě její hodinky od dubna nosí Barbora Krejčíková a na její ruce v Londýně nechyběly ani pří zápasech, ani při přebírání vítězné trofeje.

Se stříbrným podnosem v ruce její potenciál pochopitelně ještě roste. Otázka je, jestli ho dokáže využít. Osobitý přístup k tenisu či uzavřenost osmadvacetileté tenistky můžou být pro značky bariérou. Nicméně o jednu konkrétní spolupráci si přímo v Londýně Barbora Krejčíková poměrně nahlas řekla. Jak fanouškům na sítích, tak novinářům na tiskové konferenci se pochlubila, že časté prodlevy způsobeném deštěm tráví stavěním Lega. „Začala jsem s ním poměrně nedávno, ale už mám celkem sbírku. Hodně stavím architektonické sady a také Harryho Pottera. Uklidňuje mě to,“ zmínila. Reakčního marketingu ze strany výrobce, který má u Kladna jednu ze svých továren (celkem jich má po světě sedm), se ani přes označení a postesknutí, že jí kostky dochází, nedočkala, a tak ji museli obdarovat trenéři. Nicméně pokud by na nový koníček wimbledonské šampionky Lego slyšelo, nebyla by Krejčíková jeho první tenisovou ambasadorkou. Na okruhu WTA už kostičky propaguje Kanaďanka Leylah Fernandez.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále