Reklama
Megaboard

Fotbalové Euro ovlivnilo návštěvnost webů v kategorii Sport

Mistrovství Evropy ve fotbale probíhající v Německu od poloviny června ovlivnilo návštěvnost kategorie Sport.

Zvýšený počet internetových uživatelů navštěvoval sportovní weby především během dnů, kdy své zápasy hrála česká fotbalová reprezentace, ale také ve dnech, kdy se zápasů účastnily další oblíbené fotbalové týmy. Kategorii Sport navštívilo v červnu více než 1,8 milionu uživatelů z klasických PC, více než 3,5 milionu RU z mobilních telefonů a 260 tisíc uživatelů z tabletů.

První červnový vrchol návštěvnosti v kategorii Sport následoval dne 18. června, tedy v den prvního utkání České republiky na letošním mistrovství. Neúspěšný zápas s Portugalskem shromáždil na internetu téměř 1,3 milionu českých uživatelů v kategorii Sport, tedy o čtvrt milionu více než během předcházejících červnových dnů. Druhý zápas, který skončil remízou s Gruzií, přilákal už jen cca 1,2 milionu uživatelů ze všech zařízení.

Vrcholem červnové návštěvnosti byl 26. červen, kdy zápas ČR s Tureckem rozhodoval o postupu českého týmu ze skupiny. Tento den navštívilo sportovní weby více než 1,4 milionu uživatelů ze všech měřených platforem. Po prohře ČR a ukončení naší účasti v turnaji, začal zájem o sportovní stránky postupně klesat. I když byl počet uživatelů v průběhu mistrovství Evropy ve fotbale vysoký, nezpůsobil výrazný meziměsíční nárůst celkových čísel v kategorii Sport, což bylo způsobeno velmi vysokou návštěvnosti sportovních webů v průběhu mistrovství světa v ledním hokeji během května.

V červnu začali lidé plánovat prázdniny a dovolené, proto rostla kategorie Cestování – obsah, která zahrnuje weby s tipy a radami na cestu či popisy jednotlivých turistických destinací. Meziměsíční nárůst počtu návštěvníků v kategorii Cestování – obsah činil 3 procenta z klasických PC a mobilních telefonů. Vysoký meziměsíční nárůst zaznamenala také kategorie IT servery a to o 11 procent z PC, 5 procent z mobilních telefonů a 24 procent z tabletů.

Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních – květen a červen 2024 | Zdroj: NetMonitor

O výzkumu NetMonitor

NetMonitor je výzkumný projekt, jehož cílem je poskytnout informace o návštěvnosti webových stránek a sociodemografickém profilu uživatelů internetu v České republice. Zadavatelem projektu NetMonitor je SPIR a dodavatelem výzkumu je mezinárodní společnost Gemius. NetMonitor je česká varianta výzkumu gemiusAudience, jednoho z klíčových výzkumů agentury Gemius. Výzkum probíhá v současné době na 25 ti trzích regionu střední a východní Evropy, severní Afriky a Blízkého východu a je hlavním a nejdůvěryhodnějším zdrojem informací o návštěvnosti internetu v těchto státech. Hlavní výhodou studie gemiusAudience je ukazatel Real Users, který poskytuje spolehlivé výsledky týkající se počtu reálných uživatelů internetu na daném trhu. K tomu, aby výzkum poskytoval co nejpřesnější údaje, kombinuje site-centric a user-centric data s offlinesocio-demografickou studií. Výsledky výzkumu jsou nepostradatelným nástrojem pro média, vydavatele, zadavatele reklamy a analytiky.

O Sdružení pro internetový rozvoj

Sdružení pro internetový rozvoj v České republice, z.s.p.o. (SPIR) již 20 let zastupuje nejvýznamnější hráče české internetové ekonomiky z řad vydavatelů, mediálních agentur a technologických firem s obratem vyšším než 37 miliard korun ročně. Služby, které členové SPIR nabízejí, využívá přes 90 procent obyvatel České republiky. Do státního rozpočtu odvedou členské firmy ročně 3 miliardy korun na daních a jiných poplatcích a zaměstnávají na 7 500 lidí po celé České republice. SPIR provozuje jediné oficiální měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor, monitoring internetové reklamy AdMonitoring a poskytuje expertní analýzy vývoje českého internetového trhu. SPIR je členem IAB Europe (Interactive Advertising Bureau), největší evropské profesní organizace zastřešující firmy v digitálním marketingu a reklamních ekosystémech.

O společnosti Gemius

Gemius je obchodně poradenská společnost poskytující data a řešení v oblasti správy online reklamních kampaní, monitoringu a analýzy webových stránek či profilů internetových uživatelů. Informace poskytnuté společností jsou základem pro každodenní marketingové a e-commerce aktivity téměř 2 000 firem z odvětví financí, telekomunikace, IT, obchodu, FMCG, automobilového průmyslu, farmaceutiky, předních reklamních agentur a reklamních sítí, mediálních domů, vydavatelů a zadavatelů reklamy z celého světa.

Působí na 30 trzích v Evropě, na Blízkém východě a v Africe. Prostřednictvím lokálních poboček ve více než 12 státech spolupracuje s profesními organizacemi věnujícími se globálnímu a lokálnímu rozvoji internetového trhu.

Studie provádí na základě vlastní metodiky a technologické infrastruktury za přísného dodržování ICC/ESOMAR norem. Společnost zaměstnává kolem 300 odborníků včetně IT specialistů, matematiků, sociologů a psychologů. Měsíčně analyzuje 300 miliard událostí vyskytujících se ve virtuálním světě, tj. zobrazení stránek a kliknutí, která byla uskutečněna internetovými uživateli. Společnost byla založena v roce 1999. Více informací naleznete na webových stránkách.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále