Reklama
Megaboard

Agentura VML vytvořila nové logo a vizuální identitu pro Českou lakrosovou unii

Česká lakrosová unie představila nové logo a vizuální identitu od agentury VML, kde je hlavním motivem švih lakrosky a dráha letu míčku.

Nový styl lépe reflektuje současnou vizi a ambice tohoto rychle se rozvíjejícího sportu, který vstupuje do nové olympijské éry. Logo poprvé představily české reprezentantky v červenci na evropském šampionátu v ženském lakrosu v Portugalsku.

Impuls k redesignu loga vzešel ze skutečnosti, že se loni lakros stal po více než sto letech opět olympijským sportem pro OH 2028 v Los Angeles. Česká lakrosová unie se proto rozhodla pro modernizaci loga a celé vizuální identity, aby vyobrazila lakros jako sport plný dynamiky, emocí a zážitků.

„Dynamické, čisté a svěží, takové je naše nové logo. Švih a letící míček je základem lakrosového umění a jednoduše v logu vystihuje esenci sportu – tou je dynamičnost. Líbí se mi minimalistické provedení naší nové vizuální identity, které je snadno rozpoznatelné,“ říká Barbara Bažantová, členka výkonného výboru České lakrosové unie.

Redesignu vizuální identity předcházela definice značky České lakrosové unie prostřednictvím brandového workshopu. „Design sportovního loga je disciplína, kterou ve VML neděláme každý den. O to zodpovědnější byl náš přístup. V přípravné fázi bylo potřeba určit, co je na lakrosu jedinečného, co na něm baví hráče samotné a co je atraktivní pro potenciální nováčky. Bavili jsme se o jeho odlišnosti od jiných sportů i charakteru komunity českých hráčů lakrosu,“ vysvětluje Filip Truhlář, „brand strategy planner“ VML.

Navržená identita se drží jednoduchého a moderního stylu a dá se s ní dobře pracovat jak ve formátech pro online komunikaci a sociální sítě, tak při fyzické aplikaci, jako např. na soutěžní dresy nebo merchandising. „V designu loga jsme se chtěli vyhnout klasickým klišé, jako jsou „lakroska“ nebo helma, zároveň jsme ale chtěli pracovat s něčím typickým pro tento sport. Hlavní motiv proto vychází z lakrosového míčku a symbolizuje švih a dráhu jeho letu po hrací ploše. Vznikl tak charakteristický brandový element, který v kombinaci se zkosenou typografií nejlépe vystihuje dynamičnost lakrosu a dá se univerzálně použít v různých aplikacích,“ doplňuje Adam Willant, „art director“ VML.

Kredity
Brand Strategy Planner: Filip Truhlář
Art Director: Adam Willant
Chief Creative Officer: Miloš Kočí
Copywriter: Ondřej Potůček
Account Director: Tomáš Coufal

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále