Už v pátek začne v Praze a Ostravě světový šampionát v hokeji. Přesto v hlavním městě narazíte na jeho komunikaci jen sporadicky. Proč není sportovní akce desetiletí příliš vidět, vysvětluje Martin Pešta, marketingový ředitel Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024, v rozhovoru, který vyšel v aktuálním vydání MAM 19/2024.
Stejně jako v únoru Česko „neobrandoval“ šampionát v biatlonu, nijak masivní není ani outdoorová reklama hokejového svátku. „Náš rozpočet na marketing je adekvátní velikosti akce. Nějaký marketingový egomaniak by možná oblepil celou republiku, ale pro nás je efektivita vynaložených peněz opravdu hodně důležitá,“ uvedl Martin Pešta, který se k organizačnímu týmu připojil loni v říjnu, když ho oslovil šéf pražské části MS Petr Bříza.
Maximální efektivita je podle něj klíčová pro celý organizační výbor. Marketingový plán tak byl upravován podle toho, jak se dařilo například prodeji vstupenek, na jehož podporu na podzim běžela asi nejviditelnější kampaň s názvem Svět mluví hokejsky. „Když se stalo obtížné koupit vstupenky na česká utkání, rozhodli jsme se, že než se věnovat plošné awareness a budování značky, radši rozpočet přesměrujeme na online komunikaci v zahraničí,“ rozvedl strategii.
O tom, jakým způsobem se cílilo na mezinárodní publikum, proč ze sociálních sítí MS s jeho startem zmizí záběry z ledu a jestli bylo efektivní poslat do hokejových klubů 60 milionů na propagaci šampionátu, čtěte zde.