Reklama
Megaboard

Poprvé bez bizarní trofeje. Basketbalisté mají nový pohár z 3D tiskárny i kampaň

Byla to trofej, která se umísťovala v žebříčcích největších sportovních bizárů. Pilulce či atomovce však odzvonilo. Basketbalová Kooperativa NBL představila nový unikátní pohár, na němž se podílel i světový lídr v oblasti 3D tisku PrusaLab, a v návaznosti na něj také kampaň Poprvé.

Design poháru má na svědomí český architekt, designér a umělec Petr Vacek. Při jeho tvorbě byly zohledněny tři základní motivy: míč, koš a kruh. Míč je symbolem hry, koš představuje vítězství a kruh znázorňuje týmového ducha. Právě tyto tři motivy – hra, vítězství a týmový duch – jsou zhmotněny a spojeny odvážným způsobem do jednoho artefaktu. Součástí je i „talisman“ v podobě skutečného čísla odpáraného z originálního zápasového dresu Jiřího Zídka staršího, po němž je nová trofej pojmenována.

„Završujeme více než rok trvající práci. Její výsledek je pro nás zásadní hned z několika důvodů. Věříme, že nám přinese přesah mimo basketbal i sport. Zapadá do vznikající strategie sledující moderní trendy ve společnosti a ve sportu. V neposlední řadě – pohár nese jméno Jiřího Zídka st., basketbalisty století, ve chvíli, kdy slavíme výročí 100 let organizovaného basketbalu v Československu“ uvedl Tomáš Kotrč, předseda představenstva Asociace prvoligových klubů (ALK). 

„Baví nás hledat přesahy 3D tisku a poukazovat na různé možnosti jeho využití. Tady sehrál klíčovou roli nejen v prototypování trofeje. Mám radost, že umíme díky PrusaLabu propojovat světy – naši expertízu vyrobit téměř cokoliv, znamenitý parametrický design Petra Vacka, pokročilý 3D tisk odborníků z Technické univerzity Liberec a svět sportu,“ doplnil CEO Prusa Research Josef Průša.

Spolu s pohárem byla představena i kampaň předcházející play-off Kooperativy NBL, jejímž ústředním motivem je v návaznosti na něj slogan „Poprvé“.  K němu vzniklo odpovídající logo i grafická úprava speciálně pro play-off. V rámci preview před každou sérií se 3D motiv odkazující na technologii 3D tisku objeví v definování tří klíčových prvků každého týmu začínající na písmeno D. V rámci kampaně a sloganu budou vyhledávány situace, které jsou poprvé. Ať už v rámci basketbalu a třeba individuálních statistik hráčů, zajímavostí ohledně každé série či, zda se něco v historii ligy stalo poprvé, tak i situací z běžného života nebo sázek mezi hráči. Každý klub se v play-off zaměří na to, aby na basketbal ve svém městě přivedl někoho, kdo tam bude poprvé. Ať už půjde například o třídy žáků ze škol, děti z dětských domovů nebo lokální celebritu či nového ambasadora.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále